۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
قیمت‌های ضدونقیض مرغ در بازار| نرخ مصوب از قیمت واقعی جا ماند
بازار گزارش می‌دهد؛

قیمت‌های ضدونقیض مرغ در بازار| نرخ مصوب از قیمت واقعی جا ماند

مشهد- مشاهدات میدانی خبرنگار بازار حاکی از آن است که قیمت مرغ گرم به بیش از ۷۳ هزار تومان در سطح فروشگاه‌های شهر رسیده است اما مسئولان مدعی هستند که مرغ هنوز باقیمت مصوب به فروش می‌رسد.

بازار؛ گروه استان‌ها: هنوز نخستین ماه از سال جدید به پایان نرسیده که افزایش مرغ آن‌هم به ازای هر کیلو ۱۰ هزار تومان در طی دو روز گذشته بسیاری از مصرف‌کنندگان را نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار در طی دو روز گذشته قیمت مرغ کشتار روز در کمال تعجب با افزایش ۱۰ هزارتومانی به ازای هر کیلو روبرو شد و لذا درحالی‌که تابلوی نرخ نامه بسیاری از فروشندگان برای پنهان ماندن از دیدگان بازرسان تعزیرات خاموش شده است اما مرغ باقیمت هر کیلو ۷۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

در این رابطه برخی از توزیع‌کنندگان مرغ علت گرانی را افزایش قیمت در مبدأ عنوان کردند و اظهار کردند: چون در مبدأ قیمت مصوب رعایت نمی‌شود و لذا آن‌ها نیز مجبور هستند این محصول را با قیمت‌های بالا خریداری و به مشتری عرضه کنند.

حسین یکی از توزیع‌کنندگان محصولات پروتئینی در خصوص کمبود گوشت مرغ به بازار گفت: برخی از فروشندگان به دلیل رعایت نشدن قیمت مصوب توسط دستگاه‌های تعزیراتی جریمه شوند به همین دلیل ترجیح می‌دهند که مرغ خریداری نکنند و لذا با کمبود مرغ برای عرضه در فروشگاه خود مواجه شده اند.

قیمت‌های ضدونقیض مرغ در بازار| نرخ مصوب از قیمت واقعی جا ماند

وی بابیان اینکه قیمت مرغ درب مرغداری مشخص می‌شود و لذا مرغداران قیمت مصوب مرغ زنده یعنی ۴۴ هزار تومان را رعایت نمی‌کنند به ما گفت: این موضوع موجب می‌شود تا قیمت مرغ در مبدأ بالا برود و لذا تا دست مصرف‌کننده می‌رسد دچار افزایش قیمت می‌شود.

کمبودی نداریم

درحالی‌که افزایش قیمت مرغ در بسیاری از مغازه‌های سطح شهر مشهد مشهود است اما فرماندار مشهد در این رابطه می‌گوید: طبق بازدیدی که صورت گرفت کسری در بازار مرغ و گوشت در مشهد مشاهده نشد.

محسن داوری در حاشیه بازدید ه سرزده از بازار مرغ و گوشت مشهد اظهار کرد: استفاده مردم از گوشت مرغ در این شب‌ها افزایش‌یافته است که ما به همین علت بازدید و نظارتی بر این بازار صورت گرفت.

فرماندار مشهد ادامه داد: طبق بازدیدی که صورت گرفت کسری در بازار مشاهده نشد و مرغ و گوشت در بازار باقیمت مصوب و به میزان کافی ارائه می‌شود.

به گفته وی، قیمت مصوب مرغ منجمد ۴۵هزار تومان، مرغ معمولی گرم ۶۳هزارتومانی و مرغ گرم درجه‌یک هم ۶۸هزار تومان است که در بازار به مردم ارائه می‌شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha