۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
افزایش ۱۸ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب گرگان | ۵ میلیارد تومان هزینه شد
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان خبرداد؛

افزایش ۱۸ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب گرگان | ۵ میلیارد تومان هزینه شد

گرگان- حسینی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با بهره برداری از چاه آب روستای فتح باغ ۱۸ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی شهرستان گرگان اضافه شد.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: چاه آب فتح باغ با اعتباری حدود پنج میلیارد تومان و عمق ۱۵۰ متر و دبی ۱۸ لیتر بر ثانیه یکی از چاه‌هایی است که در طرح آبرسانی شهر گرگان وارد مدار شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه نیاز استان به آب شرب ۱۸۱میلیون متر مکعب است، افزود: اگر ۷۴ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی و ۷۰ میلیون متر مکعب از آب سطحی تامین شود، باز هم با کمبودی حدود ۳۷ میلیون متر روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: باید طبق طرح جامع برای جبران کمبود آب، از شیرین سازی آب دریا برای تامین آب شرب کمک گرفته شود که آب و فاضلاب کشور و استان در حال پیگیری این طرح است.

حسینی با تاکید بر اینکه مطالعات منابع تامین و مطالعات توزیع شبکه در این سالها، شهرستان گرگان را از بن بست توزیع نجات داد، گفت: در حال حاضر اگر در مخازن ما آب وجود داشته باشد در زمان پیک مصرف، ما کمبود آب نداریم.

وی اضافه کرد: مخازن ما هم در این سالها دو برابر شده است تاجاییکه ظرفیت توزیع در شهر گرگان از یک هزار و ۱۰۰ لیتر در سال ۸۵ به دوهزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

به گفته او، این قم باید در سال ۱۴۱۵ به دو هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه برسد که از هم اکنون باید روی شبکه اصلی داخل شهر و روی تاسیسات و مخازن که ظرفیت سازی برای آن زمان داشته باشیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha