۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
صدمه تصمیم‌گیری های شتابزده به اقتصاد | رشد نقدینگی به سمت تولید هدایت شود
قائم مقام شرکت بافه سیم گلستان مطرح کرد؛

صدمه تصمیم‌گیری های شتابزده به اقتصاد | رشد نقدینگی به سمت تولید هدایت شود

گرگان- مظفری، قائم مقام شرکت بافه سیم گلستان تصمیم گیری شتابزده دولت را از مولفه های آسیب زا به حوزه تولید دانست، گفت: برای مهار تورم بهتر است که رشد نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

رسول مظفری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: دوگانگی سیاست های دولت باعث می شود که تولید محور و اولویت نباشد.

قائم مقام شرکت بافه سیم گلستان هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید را از راه های مهار تورم عنوان کرد و افزود: ارائه تهسیلات کم بهره و طویل المدت به تولیدکنندگان یکی از اقدامات حمایتی دولت از تولید و مهار تورم خواهد بود.

وی ادامه داد: نقدینگی بی هدف در بازار به ایجاد تورم منتج می شود درحالیکه اگر نقدینگی به سمت تولید حرکت کند به کاهش تورم کمک می کند.

مظفری در توصیه به دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، گفت: بهتر است آن دسته از کالایی که در کشور تولید می شود اما مواد اولیه آن وارد می شود، حمایت بیشتری از سوی دولت شود تا فرایند تولید افزایش یابد ضمن اینکه ارزش افزوده این مواد اولیه برای تولید کنندگان و شاغلین آن بخش هم مفید خواهد بود.

قائم مقام شرکت بافه سیم گلستان تصمیم گیری های شتابزده دولت را از مولفه های آسیب زا به حوزه تولید و بازرگانی دانست و اضافه کرد: نیاز است تصمیماتی که متوجه حوزه تولید می شود قدری کارشناسی تر و با تامل بیشتری باشد.

او با بیان این نکته که اقتصاد یک موجود زنده است، گفت: به عبارتی هر کنشی که ما نشان دهیم منجر به یک واکنش از جانب بازار و اقتصاد می شود و درست بر اساس همین فرایند تمام اقتصادانان دنیا تحلیل می کنند.

این فعال اقتصادی در خاتمه با تاکید بر اینکه باید تمامی وجوه اقتصادی را دید و تنها یک سویه به آن ننگریست، افزود: دولت تنها نفع درآمدهای وارداتی خودش را می بیند و یک تصمیمی می گیرد و به این ترتیب اقتصاد و بازار واکنش نشان می دهد.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha