۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
سئات «آتکا» نخستین محصول اروپایی مونتاژی خواهد بود؟| وزارت صمت از خودروهای روز حمایت کند
بازار گزارش می دهد

سئات «آتکا» نخستین محصول اروپایی مونتاژی خواهد بود؟| وزارت صمت از خودروهای روز حمایت کند

شنیده ها حاکی از آن است که برند خودروسازی «سئات» با محصول آتکا بزودی روی خط تولید «خودروسازان راین» قرار خواهد گرفت. خودروسازی «سئات» متعلق به کشور اسپانیا و از برندهای زیرمجموعه فولکس واگن است.

بازار؛ گروه خودرو: شنیده ها حاکی از آن است که برند خودروسازی «سئات» با محصول آتکا بزودی روی خط تولید «خودروسازان راین» قرار خواهد گرفت. خودروسازان راین سابقه تولید سدان راین «وی۵» و کراس اوور راین «آر۳» را در کارنامه خود دارند.

شرکت خودروسازی «سئات» متعلق به کشور اسپانیا و از برندهای زیرمجموعه گروه خودروسازی «فولکس واگن» است. سئات «آتکا» را می توان یک کراس اوور سایز متوسط شهری با ظرفیت ۵ سرنشین معرفی کرد. این خودرو با سه پیشرانه متنوع در بازارهای جهانی حضور داشته است، اما به نظر می رسد «آتکا» با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و با قدرت ۱۵۰ اسب بخار در کشور مونتاژ و عرضه شود. این محصول با دو گیربکس شش سرعته دستی و ۷ سرعته اتوماتیک می تواند نیاز مشتریان داخلی را تامین کند.

همانطور که پیشتر اشاره شد، سئات «آتکا» یک کراس اوور شهری اما با طراحی خودروهای اس یو وی است، این محصول اسپانیایی-آلمانی «تک دیفرانسیل» بوده و نباید توقع حرکت در مسیرهای ناهموار را از آن داشت.

طی سه ماه گذشته خبرهای متفاوت از مونتاژ داچیا و فیات توسط خودروسازان بخش خصوصی شنیده می شد، اما به نظر می رسد خودروسازان راین زودتر از سایر خودروسازان موفق به مونتاژ سئات در کشور شوند، شاید «سئات آتکا» نخستین محصول اروپایی مونتاژ در کشور باشد، در ادامه به بررسی کوتاه این خودرو خواهیم پرداخت:

سئات «آتکا» نخستین محصول اروپایی مونتاژی خواهد بود؟| وزارت صمت از خودروهای روز حمایت کند

رقبای سئات «آتکا» در کشور

سئات «آتکا» در کشور با رقبای سرسخت مانند نیسان جوک، فونیکس تیگو ۸ و کیا اسپورتیج (مشروط برواردات) از نظر قیمتی و فنی مواجه است. باتوجه به اینکه سئات یکی از برندهای زیر مجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن است، مشتریان این برند می توانند انتظار کیفیت مشابه کیفیت فولکس واگن تیگوان را از این محصول داشته باشند.

سئات برای محصول «آتکا» از سه پیشرانه بنزینی استفاده کرده است، موتور این خودرو با کد TSI شناخته می شود، این پیشرانه توسط گروه خودروسازی فولکس واگن طراحی و تولید شده است که مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۵ لیتر است

ویژگی های قابل توجه «سئات آتکا»

همانطور که اشاره شد سئات برای محصول «آتکا» از سه پیشرانه بنزینی استفاده کرده است، موتور این خودرو با کد TSI شناخته می شود، این پیشرانه توسط گروه خودروسازی فولکس واگن طراحی و تولید شده است که مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۵ لیتر است. حداکثر سرعت این خودرو با دیفرانسیل جلو ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. این خودرو توسط «یوروانکپ» تست شده است و از نظر ایمنی موفق به کسب امتیاز ۵ ستاره شده است، شاید بتوان گفت که مشتریان این خودرو مطمن از یک خودرو ایمن خواهند بود.

اگر شرکت خودروسازان راین قصد دارد در کشور محصولی موفق عرضه کند، باید قوی ترین پیشرانه بنزینی که همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و با قدرت ۱۵۰ اسب بخاری است را به بازار عرضه کند. یکی از ویژگی های مهم مشتریان برای خرید خودرو، موتور قوی آن است.

سئات «آتکا» نخستین محصول اروپایی مونتاژی خواهد بود؟| وزارت صمت از خودروهای روز حمایت کند

«سئات آتکا» چه آپشن های دارد؟

«سئات آتکا» به فناوری های حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز ABS همراه سیستم توزیع نیروی ترمز، هشت کیسه هوا، کروز کنترل، دستیار پارک اتوماتیک، چهار حالت رانندگی مختلف شامل نرمال، اکو، اسپرت و حالت شخصی سازی، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک هوشمند، فرمان برقی و حساس به سرعت، نمایشگر ۸ اینچی به همراه کامپیوتر سفری، سنسور نور و باران و لاستیک های ۱۷ تا ۱۹ اینچی براساس تیپ خودرو، مجهز است.

سئات محصول «آتکا» را در بازارهای جهانی براساس تیپ، آپشن و پیشرانه از قیمت پایه ۳۲ تا ۴۰ هزار دلار عرضه کرده است، هنوز مشخص نیست که «خودروسازان راین» کدام تیپ از سئات «آتکا» را در کشور مونتاژ خواهد کرد

«سئات آتکا» چند قیمت؟

سئات محصول «آتکا» را در بازارهای جهانی براساس تیپ، آپشن و پیشرانه از قیمت پایه ۳۲ تا ۴۰ هزار دلار عرضه کرده است، هنوز مشخص نیست که «خودروسازان راین» کدام تیپ از سئات «آتکا» را در کشور مونتاژ خواهد کرد. اگر وزارت صمت برنامه توسعه تولید خودروسازان داخلی یا افزایش عرضه خودرو به بازار را دارد، باید از مونتاژ محصولات روز اروپایی، ژاپنی و کره ای به جای «چینی» بیشتر حمایت کند. چرا که شاخص کیفیت خودرو در کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه وضعیت مناسبی ندارد.

سئات «آتکا» نخستین محصول اروپایی مونتاژی خواهد بود؟| وزارت صمت از خودروهای روز حمایت کند

کد خبر: ۲۱۴٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha