۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
 ارزش روز پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین ۲ هزار میلیارد تومان است
مدیرعامل راه آهن شمالغرب کشور:

ارزش روز پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین ۲ هزار میلیارد تومان است

زنجان- صفری، مدیرعامل راه آهن شمالغرب کشور گفت: ارزش روز پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین بیش از دو هزار میلیارد تومان است و بهره‌برداری از آن ترافیک را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

منوچهر صفری در گفتگو با خبرنگار بازار به پروژه راه اهن زنجان به قزوین اشاره کرد و گفت: بخشی از اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهوری برای تسریع پروژه تخصیص یافته که برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.

وی بیان داشت: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان اعتبار قابل توجهی برای پروژه ۲ خطه شدن راه آهن زنجان – قزوین مصوب شد که باید ظرف سه سال (تا سال ۱۴۰۲) تخصیص یابد ئ راه آهن کشور نیز بخش عمده از سهم ۱۵۰ میلیارد تومانی خود شامل ۱۳۴ میلیارد تومان را پرداخت کرده است.

مدیرعامل راه آهن شمالغرب کشور، افزود: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین در چهار قطعه در دست اجرا و تکمیل است.

صفری تاکید کرد: ۹۰ درصد عملیات اجرایی این طرح به ویژه در برش استانی به اتمام رسیده و ۱۰ درصد آن باقی مانده و وجود معضلات اجتماعی محدوده تاکستان به میزان ۱۱ کیلومتر از مشکلات مهم اجرای این طرح است که استاندار زنجان پیگیر رفع این موضوع هستند.

وی افزود: ارزش روز پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین بیش از دو هزار میلیارد تومان است و بهره‌برداری از آن ترافیک را تا ۷۰ درصد و سرعت سیر قطارها را تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد و برخی از قطعات و بلاک‌های این محور و کارهای تکمیلی از قبیل بالاست ریزی و انجام عملیات زیرکوبی آن انجام گرفته است، ادامه داد: تاکنون برای اجرای این پروژه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

کد خبر: ۲۱۴٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha