۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
قفل تولید با شاه کلید تقویت بخش خصوصی باز می‌شود
کارشناس مسائل اقتصادی:

قفل تولید با شاه کلید تقویت بخش خصوصی باز می‌شود

کارشناس اقتصادی معتقد است که برای باز شدن قفل تولید باید دو کار را همزمان انجام داد؛ اول اینکه بخش خصوصی را نسبت به گذشته تقویت و از آن حمایت عملی کنیم و دوم هم هدایت مستقیم تسهیلات به بخش تولید است.

به گزارش بازار، محمد حسینی کارشناس اقتصادی پیرامون محور راهکارهای تحقق شعار سال گفت: مقام معظم رهبری در دیدار سران دستگاه‌های اجرایی تکلیف را برای همه مسئولان روشن کردند و اولویت‌ها و راهکارها را نیز بیان فرمودند.

وی افزود: رهبری با ظرافت خاصی به این نکته اشاره کردند که ما در سال‌های گذشته تورم را کاهش دادیم اما به دلیل رکود تولید در این سیاست موفق نشدیم و لذا بیشتر اصرار و تأکید ایشان به مسئولان این بود که مهار تورم باید با رشد تولید محقق شود.

این کارشناس اقتصادی معتقد است که برای باز شدن قفل تولید باید دو کار را در کنار هم انجام دهیم؛ اول اینکه بخش خصوصی را نسبت به گذشته تقویت و از آن حمایت عملی کنیم و از مشکلات بخش خصوصی که ناشی از صدور بخشنامه‌های خلق الساعه و دستورالعمل‌های یک شبه است بکاهیم و دوم هم هدایت مستقیم تسهیلات به بخش تولید است.

حسینی با تأکید بر اینکه آمار مربوط به طرح‌های نیمه تمام دولتی و طرح‌های نیمه تمام در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی باید هرچه سریع تر جمع آوری شود افزود: ما باید مشکلات واحدهای تولیدی را تک به تک بررسی و حل کنیم.

وی اظهار کرد: مسئولان باید سیاست‌های پولی و مالی را تسریع کنند چراکه نوسانات در بخش ریالی و ارزی موجب شده که تولیدکنندگان امکان برنامه ریزی قابل قبولی نداشته باشند و دچار ضرر و زیان شوند.

این کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل همین نوسانات ریالی و ارزی اجناس خود را به بازار عرضه نمی‌کنند بنابراین دولت باید با برنامه ریزی و سیاست‌های ماندگار و نه بخشنامه‌های کوتاه مدت، فضا را برای تولید فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان به عدد قابل توجهی رسیده اظهار کرد: کشور ما در حال حاضر توانمندی تولید خیلی از اجناس مورد نیاز مردم کشورمان را دارد اما به دلیل عدم حمایت کامل، هنوز به جایگاهی که باید نرسیدیم.

حسینی ثبات اقتصادی را شرط اصلی استقبال مردم از کارهای تولیدی دانست و گفت: نوع تضامین بانکی برای تولیدکنندگان در روستاها و شهرهای مختلف کشورمان دردسر ساز شده و مسئولان باید برای آن فکری کنند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم مبارزه مسئولان با فساد اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتد مردم و سرمایه گذاران اعتماد خواهند کرد و سرمایه‌های خود را روانه بخش تولید می‌کنند.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha