۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
مشکلی که «نساجی» ایران را زمین گیر کرده است| عدم حمایت صنعت پوشاک از محصولات نساجی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

مشکلی که «نساجی» ایران را زمین گیر کرده است| عدم حمایت صنعت پوشاک از محصولات نساجی

اصفهان -ذره‌بینی؛ رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ضعف مهمی که موجب عدم پیشرفت صنعت نساجی ایران شده این است که دو صنعت نساجی و پوشاک برخلاف همه دنیا، در کشور ایران از هم جدا هستند.

محمد ذره‌بینی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه سالها پیش دو برادر معروف به «کازرونی» با بنیان نهادن کارخانه نساجی در اصفهان، این صنعت را در اصفهان رونق بخشیدند و خانواده آنها نیز این روند را در ادامه دنبال کردند، اظهار کرد: در طول سالیان سال پس از زآن اصفهان همواره در زمیه صنعت نساجی رتبه نخست کشور و حتی منطقه را داشت به نوعی که تصور نمی شد روزی با چنین رکودی در صنعت نساجی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه با تبلیغات مختلف، به این صنعت ضربه زدند و حتی پوشاک ایران از جمله شلوارهای جین را به نام خود مارک می زنند، افزود: امروز با توجه به مشکلی که برای صنعت پایه نساجی ایجاد شده است، شاهد ضعف تولید پوشاک نیز هستیم که این امر خود ناشی از عدم همراهی صنعت مد و پوشاک با صنعت نساجی است.

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در کشورهایی مانند ترکیه و ایتالیا و البته بسیاری دیگر از کشورهای دنیا، صنایع نساجی و پوشاک در کنار هم هستند و از توان و ظرفیت یکدیگر استفاده می‌کنند، گفت: در ایران این دو صنعت از یکدیگر دور هستند و علت اینکه ترکیه، بازار پوشاک ایران را در دست دارد همین است.

وی بیان می‌کند: عدم حمایت صنعت پوشاک از محصولات نساجی ایران سبب شده تا این حوزه آسیب‌پذیر شود به نوعی که متأسفانه صنعت نساجی کشور، زنجیره بازار را تأمین نمی‌کند و این موضوع برای اقتصاد کشور مضر است.

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان حوزه دانش بنیان را یکی از مسیرهای کمک به صنعت پوشاک برشمرد و تأکید کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ارائه تسهیلات لازم به آن‌ها می‌تواند این فاصله میان صنعت نساجی و پوشاک را کاهش دهد.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha