۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
 بازرگان فرانسوی، رده‌بندی میلیاردهای جهان را تغییر داد
سومین ثروت بالای ۲۰۰ میلیارد دلار ثبت شد

بازرگان فرانسوی، رده‌بندی میلیاردهای جهان را تغییر داد

آرنو، مدیرعامل بزرگترین شرکت فروش کالاهای لوکس در جهان توانست به سومین نفر در جهان تبدیل شود که ثروتی بالاتر از ۲۰۰ میلیارد دلار دارد.

به گزارش بازار، برنارد آرنو (Bernard Arnault) متولد ۵ مارس ۱۹۴۹ (۱۴ اسفند ۱۳۲۷) در شهر روبه فرانسه، ثروتمندترین مرد جهان لقب گرفته و اکنون با عبور سرمایه‌اش از ۲۰۰ میلیارد دلار، نامش به عنوان سومین کسی ثبت شده که در تاریخ اقتصاد جهان، صاحب دارایی بیش از ۲۰۰ میلیارد است.

ثروت برنارد آرنو، ثروتمندترین فرد جهان، برای اولین‌بار و پس از آنکه ارزش سهام امپراطوری کالاهای لوکس او، یعنی شرکت فرانسوی LVMH رکوردی جدید را ثبت کرد، به بالاتر از ۲۰۰ میلیارد دلار رسید.

آرنو ۷۴ ساله، سومین فرد در تاریخ جهان است که توانسته ثروت خود را به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برساند. پیش از او ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون توانسته بودند این رکورد جهانی را برای خود ثبت کنند اما کاهش سهام شرکت‌های آنها باعث شد عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از دست بدهند.

براساس گزارش «شاخص میلیاردرهای بلومبرگ» که روزانه به‌روزرسانی می‌شود، ثروت آرنو، روز سه‌شنبه با افزایشی ۲.۴ میلیارد دلاری به ۲۰۱ میلیارد دلار رسید. افزایش ۳۰ درصدی ارزش سهام شرکت آرنو به لطف افزایش تقاضا برای کالاهای لوکس در میان ثروتمندان جهان باعث شد طی سال جاری ۳۹ میلیارد دلار به ثروت او افزوده شود.

این میلیاردر فرانسوی درحال حاضر ۲۵ میلیارد دلار ثروتمندتر از ایلان ماسک است. ثروت ماسک پس از خرید توئیتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار و پس از کاهش ۵۰ درصدی ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا طی سال گذشته کاهش محسوسی یافت. جف بزوس هم که در سال ۲۰۲۰ به اولین ثروتمند جهان با ثروتی بالاتر از ۲۰۰ میلیارد دلار تبدیل شد، اکنوت با ثروتی به ارزش ۱۲۸ میلیارد دلار سومین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌رود.

آرنو، مدیر کل و مدیر اجرایی شرکت فرانسوی LVMH است، شرکتی که مالکیت برندهای مطرحی مانند بولگاری، تیفانی، لوئی ویتون و دیور را در اختیار دارد. ارزش سهام این شرکت طی ۳ سال گذشته بیش از ۱۵۰ درصد افزایش داشته است. این شرکت سال گذشته رکوردی عجیب در فروش به ثبت رساند و توانست ۷۹.۲ میلیارد یورو کالای لوکس به فروش برساند و برنامه ۱.۵ میلیارد یورویی بازخرید سهامی را به اجرا بگذارد که کمک بسزایی به افزایش بیشتر ارزش سهام این شرکت کرد.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha