۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
طراحی و تولید کلاف فولادی API X۵۲MS  برای نخستین بار در کشور انجام شد
سلیمی به خبرنگار بازار گفت:

طراحی و تولید کلاف فولادی API X۵۲MS برای نخستین بار در کشور انجام شد

سلیمی، معاون بهره برداری فولاد مبارکه گفت: پس از تولید موفقیت آمیز تختال فولادی API X۶۰MS مناسب در محیط ترش، کلاف فولادی API X۵۲MS برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید شد.

مرجان شرف؛بازار: غلامرضا سلیمی گفت: صایع نفت و گاز از صنایع مهم و استراتژیک هر کشوری هستند از اینرو توانایی انتقال نفت و گاز در محیط ترش برای هر صنعتی بسیار مهم است فراموش نشود که با توجه به تحریم ها مواد مورد نیاز برای تولید به سختی به کشور وارد می شود از اینرو فولاد مبارکه و مسئولان وزارت صمت همیشه پیگیر این بوده اند تا تختال و کلاف مورد نیاز را خودمان تولید کنیم.

وی افزود: بنابر این فولاد مبارکه پس از تولید موفقیت آمیز و با ارزش افزوده بالا تختال فولادی API X۶۰MS مناسب در محیط ترش، واحد فولاد سازی و ریخته گری مداوم نیز موفق به طراحی و تولید کلاف گرم فولادی API X۵۲MS برای نخستین بار در کشور شد که در مرحله نخست مقدار ۲ هزار تن به مشتری تحویل داده شد.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه افزود: با تولید این گرید از فولاد علاوه بر برآورده شدن نیاز های فولاد سازی می توان با کنترل مخصوص عناصر هیدروژن و گوگرد، در نورد گرم نیز به منظور تامین خواص مکانیکی مورد نظر به کنترل های ویژه ای نیازمند است و در نهایت این محصول در تولید لوله انتقال نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۱۴٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha