۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
واردات خودروهای کمتر از ۵ سال در هیات دولت پیگیری شود
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

واردات خودروهای کمتر از ۵ سال در هیات دولت پیگیری شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم اظهار داشت: با توجه به مزایای مثبت واردات خودروهایی با عمر کمتر از ۵ سال، مصوبه مجلس در مورد واردات این نوع خودروها در هیات دولت پیگیری شود.

به گزارش بازار، نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از حذف موضوع واردات خودروهای با عمر کمتر از ۵ سال از لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: در قانون بودجه مصوبه ای در مجلس وجود داشت که به دولت اجازه داده می شد که خودروهای با عمر کمتر از ۵ سال وارد کند و شورای نگهبان نیز ایرادی به آن نگرفت، اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت این مصوبه را حذف کرد! و به دلیل محدودیت زمان، امکان اینکه ما بتوانیم آن را در صحن مجمع پیگیری کنیم، وجود نداشت.

وی افزود: مسئله اساسی ما در خودرو موضوع عرضه و تقاضا است و این بدان معناست که به اندازه تقاضا، عرضه وجود ندارد و طبیعتاً ما باید این مسئله را حل کنیم و این تقابل ایجاد شده که از یک طرف ما محدودیت در واردات خودرو ایجاد می کنیم و از طرف دیگر مشکلاتی در عرضه داریم، شرایط را به وضعیت نابسامان امروز در حوزه خودرو رسانده است. ما در مصوبه مجلس عمر ۵ ساله در واردات خودرو در نظر گرفته بودیم و با کاری که در این موضوع می شد عطش بازار گرفته می شد، همچنین تنوع خوبی نیز در بازار ایجاد می شد و شاهد کاهش مصرف سوخت، کنترل آلودگی، کاهش سوانح جاده ای و سایر مسائل بودیم، لذا تقاضا دارم این مسئله در هیات دولت مطرح شود و از طریق هیات دولت این موضوع دنبال شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha