۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
چراغ سبز کاخ سفید برای پرداخت بدهی بغداد به تهران| اقدامات آمریکا برای اقتصاد عراق آسیب‌زا است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

چراغ سبز کاخ سفید برای پرداخت بدهی بغداد به تهران| اقدامات آمریکا برای اقتصاد عراق آسیب‌زا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اقدامات ضدایرانی ایالات متحده برای اقتصاد عراق آسیب زا است.

به گزارش بازار، جلیل رحیمی جهان آبادی، در خصوص پیام صدور معافیت تحریمی عراق از سوی ایالات متحده برای پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار به ایران، گفت: تهران و بغداد دارای روابط نزدیکی هستند و بر این اساس مشاهده می شود علی رغم وجود محدودیت ها و تحریم ها همچنان دو کشور تعامل و همکاری مشترک دارند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها تلاش های زیادی انجام دادند تا ۵۰۰ میلیون دلار بدهی عراق به ایران پرداخت نشود اما خود عراقی ها می دانند برای خرید برق و غیره نیاز به پرداخت حق کشورمان دارند.

وی ادامه داد: بنابراین رایزنی های عراقی ها با مقامات آمریکایی در راستای کوتاه آمدن برای بازپرداخت بدهی هایشان سبب چراغ سبز دولت بایدن شده است.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم افزود: البته باید یادآور شد اعداد و ارقام بلوکه شده کشورمان بیش از این مبلغ است و عراقی ها به خوبی می دانند با توجه به افق پیش بینی شده برای همکاری با ایران باید مسیر هموارتری را در پیش بگیرند و پول های کشورمان را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد اقدامات ایالات متحده برای اقتصاد عراق نیز آسیب زا است زیرا اگر قرار باشد عراق نیازهایش را از دیگر کشورها تامین کند، باید هزینه های گزافی را بپردازد که اصلا برایش صرفه ندارد.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha