۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت منجر به افزایش بی ثباتی در بازار آمریکا خواهد شد
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:

تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت منجر به افزایش بی ثباتی در بازار آمریکا خواهد شد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ضمن انتقاد از تصمیم اوپک پلاس نسبت به کاهش تولید نفت، گفت این اقدام می تواند منجر به افزایش قیمت مصرف کننده در آمریکا و بی ثباتی بازار این کشور شود.

به گزارش بازار، در پی تصمیم عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت خام به بازارهای جهانی، دولت آمریکا ضمن مخالفت با این تصمیم، آن را مایه ایجاد بی ثباتی در بازارهای جهانی دانست.

بر اساس این گزارش، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: ما فکر نمیکنیم که در شرایط فعلی، تصمیم به کاهش تولید (نفت خام) کار درستی بوده باشد و منجر به ایجاد بی ثباتی در بازار خواهد شد که ما این موضوع را به صراحت بیان کرده ایم.

اوپک پلاس در بیانیه روز جمعه خود، کاهش ۱.۱۶ میلیون بشکه ای تولید نفت در روز را اقدامی در راستای کمک به ایجاد ثبات بازار نفت دانسته بود. اما اقتصاددانان معتقدند این اقدام اوپک پلاس در راستای کاهش قیمت بی سابقه نفت طی ده سال گذشته بوده است؛ موضوعی که اکنون منجر به نگرانی سیاستمداران آمریکایی و ترس آنها از بازگشت مجدد تورم به این کشور شده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: تمرکز ما بر قیمت مصرف کنندگان آمریکایی است و نه قیمت هر بشکه نفت. قیمت ها از سال گذشته به شکل قابل ملاحظه ای پایین آمده و قیمت سوخت نیز از تابستان گذشته تاکنون، به ازای هر گالن کاهشی ۱.۵ دلاری داشته است.

وی همچنین افزود: ما به کار مشترک با همه تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواهیم پرداخت تا نسبت به حمایت از رشد بازار و تصمین قیمت پایین برای مصرف کننده آمریکایی اطمینان حاصل نماییم.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha