۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
دلیل لغو مصوبه مجلس در واردات خودروهای با عمر کمتر از پنج سال|بخشی از گرانی بخاطر عدم نظارت دولت است
عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با بازار:

دلیل لغو مصوبه مجلس در واردات خودروهای با عمر کمتر از پنج سال|بخشی از گرانی بخاطر عدم نظارت دولت است

بوشهر- رضایی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل لغو مصوبه مجلس در واردات خودروهای با عمر کمتر از پنج سال گفت: ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، باعث حذف این مصوبه است.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان دشتستان با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های ارزشمند توریستی این منطقه امری لازم و ضروری است.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی تعداد زیادی از گردشگران از جاذبه‌های گردشگری دشتستان استفاده کردند و باید با افزایش امکانات در اماکن گردشگری، زمینه درآمدزایی و ایجاد اشتغال در این عرصه را فراهم کرد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده که همه اعم از مسئولین اجرایی و نمایندگان مجلس باید در عملی شدن شعار سال اهتمام ورزند.

رضایی به حذف مصوبه مجلس برای واردات خودروهای با عمر کمتر از پنج سال اشاره کرد و یادآور شد: پیشنهاد مورد اشاره در کمیسیون تلفیق و سپس صحن مجلس تصویب شد اما با ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه و در نهایت به‌ناچار حذف شد، چرا که اگر با اصرار مجدد مجلس بر آن همراه می‌شد، لایحه بودجه وارد مسیر یک-دوازدهم یا دو-دوازدهم می‌شد که در شرایط کنونی به نفع و مصلحت کشور نبود چرا که همه تلاش ما تصویب بودجه در اسفندماه بود تا کشور در سال جدید بلاتکلیف نماند.

وی با بیان اینکه دولت لغو ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ را به درستی اجرا نکرده تصریح کرد: موضوع واردات خودروهای با عمر کمتر از پنج سال پیشنهاد و مصوبه کمیسیون تلفیق بود که در صحن مجلس نیز تصویب شد و چنین چیزی در لایحه دولت برای بودجه ۱۴۰۲ مطرح و پیش‌بینی نشده بود لذا جوسازی رسانه‌های دولت مبنی بر اینکه «مجلس بند واردات خودروهای کارکرده را حذف کرد یا با واردات خودروهای کارکرده مخالفت کرد» از اساس اشتباه است.

رضایی بیان کرد: کار بزرگ مجلس در موضوع خودرو، لغو ممنوعیت واردات آن در سال ۱۴۰۰ بود که متاسفانه دولت با تفسیرهای نجومی آن را به درستی اجرا نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با تورم و گرانی باید با جدیت انجام شود گفت: بخشی از علت گرانی بخاطر عدم نظارت صحیح دولت و بخشی دیگر بخاطر سیاستگذاری نامناسب برای پیش‌بینی و فراهم کردن مایحتاج مورد نیاز مردم است.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خاکستری IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      2 0
      فرقی ندارد که تصمیم غلط از مجلس ،دولت یا شورای نگهبان باشد مهم این است که بارش بر دوش ملت خواهد بود! اینکه ایرانی خودرو را چند برابر قیمت جهانی سوار می شود ظلمی است که داد مردم را درآورده و هزینه آنرا نظام می دهد (اگر بزرگترین سرمایه نظام رااعتمادمردم بدانیم)