۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
آمار بالای گردشگران نوروزی در آبادان نشان دهنده ظرفیت‌های توریسم است
رئیس اتاق بازرگانی آبادان در گفتگو با بازار:

آمار بالای گردشگران نوروزی در آبادان نشان دهنده ظرفیت‌های توریسم است

آبادان- کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: آمار بالای گردشگران نوروزی در شهر آبادان نشان دهنده ظرفیت‌های صنعت توریسم در این شهر است.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استقبال بالایی از سوی گردشگران نوروزی در سال ۱۴۰۲ برای شهر آبادان رقم خورد و سبب رونق اقتصاد بازارهای این شهر شد.

وی افزود: آمار بالای گردشگران نوروزی در شهر آبادان نشان دهنده ظرفیت‌های صنعت توریسم در این شهر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ادامه داد: حدود ۶۱۰ هزار گردشگر تا روز دهم فروردین ماه وارد آبادان شدند و بیشترین استقبال در زمینه گردشگری خرید، گردشگری روستایی و گردشگری آبی صورت گرفت که ضرورت دارد برنامه‌ریزی دقیق برای این سه حوزه صورت بگیرد.

کردزنگنه تاکید کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان یکی از کمیسیون‌های فعال و برنامه محور این اتاق است که به صورت تخصصی در زمینه گردشگری مهم‌ترین موضوعات این صنعت مهم را دنبال می‌کند؛ اعضای این کمیسیون دانش آموختگان و نخبگان بومی گردشگری منطقه هستند.

وی توضیح داد: معتقدیم صنعت توریسم در شهر آبادان مکمل تجارت و صادرات است؛ به عنوان مثال شناورهای ماهیگیری و باری حاشیه اروندرود برای گردشگران نوروزی بسیار جذاب بودند و یکی از اماکن شلوغ مورد بازدید مهمانان نوروزی بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان بیان کرد: ماهی‌های زنده بر روی لنج‌های چوبی یک فضای خاطره انگیز را برای گردشگران به همراه داشت.

کردزنگنه با اشاره به گردشگری روستایی خاطرنشان کرد: حضور گردشگران نوروزی در نخلستان‌ها و همچنین اقامت در اماکن بوم گردی و خانه مسافرهای آبادان سبب معرفی بهتر آداب و رسوم و غذاهای محلی منطقه شد.

کد خبر: ۲۱۳٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ترک زنگنه IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 0
      آره...بیان توی گرد و خاک و چاله چوله های توی شهر و درختایی که قطع می کنین تبدیل می کنین به بوته؟؟؟ بیان چه چیزی رو ببینن؟؟؟؟ خجالت بکش عمو