۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۷
استاندارد یورو۷ خودروهای دیزلی اروپا را ۲ هزار یورو گران می کند| چالش خودروسازان اروپا با استاندارد
گزارش بازار از آغاز گرانی خودرو در اروپا

استاندارد یورو۷ خودروهای دیزلی اروپا را ۲ هزار یورو گران می کند| چالش خودروسازان اروپا با استاندارد

انجمن خودروسازان اروپا در واکنش به الزام اجرای استاندارد «یورو۷» توسط کمیسیون این قاره اعلام کرد: استاندارد «یورو۷» قیمت خودروهای سواری را ۲ هزار یورو(معادل ۲۱۴۵ دلار) افزایش می دهد.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازان اروپایی از آغاز مقاومت در برابر قوانین و مقرار جدید آلایندگی یا همان استاندارد «یورو۷» خبر دادند. این خودروسازان معتقد هستند که استاندارد «یورو۷» پرهزینه، عجولانه و غیرضروری است، اما در مقابل کمیسیون اروپا معتقد است که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مضر و جلوگیری از تکرار رسوایی «دیزلگیت» اجرای استاندارد «یورو۷» الزامی است.

کشورهای اتحادیه اروپا که قانونگذاران استاندارد «یورو۷» هستند، در سال میلادی جاری محدودیت های سختگیرانه تری برای آلایندگی خودروهای سواری، سنگین و نیمه سنگین دیزلی وضع کردند. در استاندارد «یورو۷» اکسید نیتروژن و مونوکسید کربن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، گفتنی است که اتحادیه اروپا برنامه ای برای الزامی شدن استاندارد «یورو۷» برای خودروهای بنزینی ندارد.

در استاندارد «یورو۷» سختگیری های برای میزان انتشار آلایندگی لاستیک و ترمز نیز لحاظ شده است

براساس پیشنهاد کمیسیون آزمایش انتشار گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا، استاندارد «یورو۷» از اواسط سال ۲۰۲۵ برای خودروهای سواری و از اواسط سال ۲۰۲۷ برای کامیون ها و اتوبوس ها اجرایی شود، در استاندارد «یورو۷» سختگیری های برای میزان انتشار آلایندگی لاستیک و ترمز نیز لحاظ شده است.

استاندارد یورو۷ خودروهای دیزلی اروپا را ۲ هزار یورو گران می کند| چالش خودروسازان اروپا با استاندارد

تاوارس مدیرعامل گروه استلانتیس: این قوانین بی فایده هستند، در حال حاضر خودروسازان اتحادیه اروپا ده ها میلیارد یورو برای توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کردند

مقاومت خودروسازان در برابر استاندارد «یورو۷»

کارلوس تاوارس مدیرعامل گروه استلانتیس در واکنش به الزام اجرای استاندارد «یورو۷» گفت: «این قوانین بی فایده هستند، در حال حاضر خودروسازان اتحادیه اروپا ده ها میلیارد یورو برای توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کردند، براساس این سرمایه گذاری خودروهای سوخت فسیلی به تدریج حذف خواهند شد. استاندارد «یورو۷» فقط هزینه اضافی برای خودروسازان ایجاد می کند.»

انجمن خودروسازان اروپا در واکنش به الزام اجرای استاندارد «یورو۷» اعلام کرده است؛ «استاندارد «یورو۷» قیمت خودروهای سواری را ۲ هزار یورو(معادل ۲۱۴۵ دلار) افزایش می دهد. اجرای این استاندارد برای خودروهای سنگین اعم از کامیون و اتوبوس نیز منجربه افزایش قیمت ۲۶۰۰ یورویی خواهد شد. این انجمن معتقد است که آلاینده ها در استاندارد «یورو۷» کمترین کاهش را خواهند داشت، این انجمن استدلال های خود را به کمیسیون اروپا ارسال کرده است.»

یکی از مدیران ارشد شرکت خودروسازی اشکودا مدعی است که در صورت اجرای استاندارد «یورو۷» حدود ۳ هزار شغل در فولکس واگن در خطر تعطیلی قرار می گیرند.

گریت مارکس، مدیرعامل شرکت خودروسازی اویکو اجرا و پیشنهاد استاندارد «یورو۷» را احمقانه خواند. مارکس معتقد است که کمیسیون اروپا سرمایه گذاری لازم برای تولید اتوبوس و کامیون برقی در این قاره را نمی بیند. اجبار اجرای این استاندارد از سوی سیاستمداران در بروکسل به صنعت خودروسازی اروپا ضربه می زند، تولیدکنندگان خودرو سزاوار این ضربه مالی نیستند.»

ماتیاس یوهانسون مدیر امور دولتی شرکت خودروسازی ولوو در خصوص اجرای استاندارد «یورو۷» گفت: «حتی اگر استاندارد «یورو۷» از سال ۲۰۲۵ برای خودروهای سواری الزامی شود، خودروسازان فرصت معقول برای انجام تغییرات در پیشرانه یا سیستم پس پالایش نخواهند داشت. چرا که ارتقا استاندارد منجربه تغییرات عدیده دینامیکی، ترمودینامیکی و الکترونیکی در موتور خودروها می شود، با احتساب زمان طراحی و تست جهت اعمال تغییرات می توان نتیجه گرفت حداقل ولوو تا ۲۰۲۵ به «یورو۷» نمی رسد. همچنین شرکت خودروسازی ولوو متعهد شده تا سال ۲۰۳۰ محصولات تمام برقی تولید کند، لذا بیشترین سرمایه گذاری اکنون در تولید خودروهای الکتریکی انجام شده است.»

مارتین داوم، مدیرعامل شرکت دایملر تراک در خصوص استاندارد «یورو۷» گفته است: «سنسورهای شناسایی انتشار آلایندگی برای «یورو۷» به سرمایه گذاری بسیار فراوان نیاز دارد، مدیرعامل این شرکت خودروسازی معتقد است سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی برای ارتقا استاندارد «یورو۷» در خودروها نیاز است.»

سازندگان کامیون در اروپا شکایت از همزمانی اجرای استاندارد «یورو۷» با برنامه سختگیری تولید خودرو الکتریکی در سال ۲۰۳۰ دارند.

استاندارد یورو۷ خودروهای دیزلی اروپا را ۲ هزار یورو گران می کند| چالش خودروسازان اروپا با استاندارد

براتزل، رئیس اندیشکده مرکز مدیریت خودرو: دیزلگیت مشکلی برای خودروسازان ایجاد کرده است که نمی توانید به آنچه آنها می گویند اعتماد کنید

اجبار اتحادیه اروپا برای اجرای استاندارد «یورو۷»

سخنگوی کمیسیون اروپا از اظهار نظر در مورد انتقادات مدیران خودروسازی ها امتناع کرد، اما در خصوص الزام اجرای استاندارد یورو۷، اظهار داشت: «استاندارد آلایندگی «یورو۷» به دلیل رسوایی هایی در گذشته که تقلب آشکار بود، باید الزامی و اجباری شود.»

در رسوایی دیزل گیت، فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ اعتراف کرد که حدود ۱۱ میلیون خودرو در سراسر جهان را به نرم افزاری برای تقلب در تست های آلایندگی گازوئیل مجهز کرده است. این خودروساز مجبور به فراخوان جهت تعویض واحد کنترل الکترونیکی خودرو، جزیمه و هزینه های قانونی به ارزش ۳۲ میلیارد یورو شد.

هفته گذشته، شورای بین‌المللی حمل‌ونقل پاک که یک سازمان غیردولتی است، اعلام کرده است: «۷۷ درصد تست های آلایندگی برای خودروهای دیزلی با استاندارد یورو۶ در آستانه مشکوک قرار گرفته است. این مورد نشان از استفاده احتمالی خودروسازان از دستگاه های تقلبی دارد.»

استفان براتزل، رئیس اندیشکده مرکز مدیریت خودرو در خصوص اجرای استاندارد یورو۷ گفت: دیزلگیت مشکلی برای خودروسازان ایجاد کرده است که نمی توانید به آنچه آنها می گویند اعتماد کنید.

استاندارد یورو۷ خودروهای دیزلی اروپا را ۲ هزار یورو گران می کند| چالش خودروسازان اروپا با استاندارد

چه شرکت های موافق اجرای استاندارد یورو۷ هستند؟

آندریاس ولف، مدیرعامل شرکت ویتسکو سازنده موتور خودرو، اجرای استاندارد یورو۷ را یک فرصت معرفی کرد. ولف معتقد است که تعیین زمان برای اجرای استاندارد یورو۷ می تواند برای خودروسازان چالش ایجاد کند.

اما مدیران ارشد کامینز(بزرگترین سازنده موتور خودرو در چین) معقتد هستند استاندارد یورو۷ منجربه تعادل مصرف سوخت و آلایندگی می شود.

پیت ویلیامز مدیرعامل شرکت ویلیامز اینترنشنال سازنده موتور خودرو و هواپیما در خصوص استاندارد «یورو۷» گفت: انطباق استانداردی باید میان استانداردهای فنی آمریکا و اروپا ایجاد شود، همچنین از سیستم او بی ام برای تشخیص میزان آلایندگی خودروها استفاده شود. بنابراین ما کمیسیون اروپا را برای اجبار اجرای استاندارد یورو۷ تشویق می کنیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha