۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
دولت از بنگاه داری و تصدی گری در امور اقتصاد دست بکشد 
مدیرعامل شرکت اریکو:

دولت از بنگاه داری و تصدی گری در امور اقتصاد دست بکشد 

گرگان- ساداتی، مدیرعامل شرکت اریکو گفت: دولت باید از بنگاه داری و تصدی گری در امور اقتصاد دست بکشد و بستر لازم برای حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصادی کشور را فراهم کند.

امیرحسین ساداتی در گفتگو با خبرنگار بازار در توصیه به دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: دولت باید نقش راهگشا و تسهیل گر را برای بخش خصوصی داشته باشد و تصدی گری را در امور اقتصادی کنار بگذارد.

مدیرعامل شرکت اریکو افزود: برای اینکه تولید افزایش یابد، باید تورم موجود در بازار مهار شود چراکه تنها در این صورت با مشارکت مردم در امور اقتصادی کشور مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوان در عرصه اقتصاد مقاومتی نقش موثری ایفا کرد باید مشارکت مردمی را افزایش دهیم و حضور بخش خصوصی در بهبود شرایط امور اقتصادی کشور را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه دولت باید نقش راهگشا و تسهیل گر را برای بخش خصوصی در امور اقتصادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت در امور اقتصادی باید تصدی گری را کنار بگذارد و بستر لازم برای حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصادی کشور را فراهم کند.

ساداتی هشدار داد: دولت باید از بنگاه داری در بخش اقتصاد دست بردارد و به تقویت بخش خصوصی در این بخش بپردازد.

مدیر عامل شرکت اریکو با تاکید بر این موضوع که دولت بر خلاف اصل ۴۴ قانون امور اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار نمی کند، یادآورشد: رفع مشکلات اقتصادی کشور فقط با تقویت بخش خصوصی در اموراقتصادی امکان پذیر است و باید در تصمیم گیری های اقتصادی بخش خصوصی نیز حضور داشته باشند.

وی افزود: باید نگاه جدیدتری به نقش بخش خصوصی در امور اقتصادی کشور ایجاد کرد و نباید گذاشت تا امور سیاسی بر امور اقتصادی تاثیربگذارد.

ساداتی با بیان اینکه هدایت و ریل گذاری برای بخش خصوصی بر عهده دولت است، تصریح کرد: دولت باید به وظیفه خود یعنی کنترل و نظارت به بخش خصوصی بپردازد و با حمایت از بخش خصوصی می توان معضلات اقتصادی کشور را رفع کرد.

وی با اشاره به این نکته که در سال جدید باید در حوزه اقتصادی تغییر نگرش بنیادین در خصوص نقش بخش خصوصی در بهبود امور اقتصادی ایجاد کرد، گفت: در صورتی شعار سال ۱۴۰۲ محقق خواهد شد که تاثیر بخش خصوصی در امور اقتصادی را جدی گرفته و از آن حمایت شود.

به گفته مدیرعامل شرکت اریکو، بنگاه های اقتصادی خُرد ظرفیت تبدیل به واحد های بزرگ را دارند مشروط بر آنکه قوانین و مقررات سختگیرانه دولت تسهیل شود.

ساداتی ادامه داد: اگر بستر لازم برای توسعه واحدهای خُرد و کوچک فراهم شود و آزادی عمل آنها افزایش یابد به طور یقین شاهد بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت باید در کاهش هزینه های تولید تصمیمی جدی بگیرد، اظهار کرد: رفع موانع تولید از جمله قوانین مالیاتی، کار، گمرک و محیط زیست می تواند موجب رشد واحدهای تولید و صنایع شود.

ساداتی در خاتمه اضافه کرد: توسعه فعالیت بخش خصوصی در امور اقتصادی کشور باعث التیام مشکلات و چالش های این بخش خواهد شد بنابراین دولت باید نگرش خود را به بخش خصوصی تغییر دهد و برنامه ای دقیق برای آن در نظر بگیرد.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha