۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
شنا در مخازن سدها و تاسیسات آبی گلستان ممنوع است
رئیس گروه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

شنا در مخازن سدها و تاسیسات آبی گلستان ممنوع است

گرگان- بهمنی، رئیس گروه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: گردشگران از هرگونه ورود یا شنا در مخازن سدها و تاسیسات آبی استان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار بازار جمشید بهمنی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: تأسیسات آبی همچون سدها، آب بندان ها، رودخانه‌ها، نهرهای طبیعی و احداثی، کانال‌های آبیاری و زهکشی و سایر مجاری و مخازن آبی محل مناسبی برای ورود برای شنا نیستند.

رئیس گروه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای گلستان با تاکید بر اینکه اجسام سفت و نوک تیز در تأسیسات آبی شنا در این مخازن را مخاطره آمیز خواهد کرد، افزود: به دلیل ویژگی‌های خاص تأسیسات آبی مانند کانال‌های آبیاری و زهکشی و حوضچه‌های تغذیه‌ مصنوعی و استخـرهای ذخیره‌ی آب، شنا کردن در این تاسیسات بسیار خطرناک بوده و احتمال غرق شدن و پیامدهای جرحی و فوتی را در پی دارد.

وی ادامه داد: عدم دید کافی و امکان برخورد با اجسام سفت و نوک تیز، تأسیسات آبی همچون دریاچه سدها را به محل نامناسبی برای شنا تبدیل می‌سازد، بنابراین شنا در این مکان‌ها و تاسیسات آبی باعث می‌شود که افراد به زیر آب کشیده شده و در نتیجه غرق شوند.

رئیس گروه مدیریت بحران وپدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در خاتمه گفت: از مردم، گردشگران و میهمانان نوروزی تقاضا می‌شود از هرگونه ورود و شنا کردن در این مکان‌ها که جزو مناطق ورود ممنوع هستند، خودداری کنند.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha