۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۹
فرارهای مالیاتی از موانع تحول اقتصادی در کشور است| درآمدهای نفتی نباید صرف هزینه‌های جاری شود
رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس:

فرارهای مالیاتی از موانع تحول اقتصادی در کشور است| درآمدهای نفتی نباید صرف هزینه‌های جاری شود

رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبرد تحول در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: فرارهای مالیاتی از موانع تحول اقتصادی در کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی رضاخواه، در رابطه با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد تحول برای رسیدن به ایران قوی، گفت: با توجه به نقش مهم مجلس در تصویب بودجه، به واقع باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد که درآمدهای نفتی صرفا برای فعالیت های زیرساختی و نه برای هزینه های جاری کشور مورد استفاده قرار گیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که مجلس می تواند برای تحول در بودجه سالیانه انجام دهد، ادامه داد: یکی از اقدامات در این بخش این است که بتوانیم سهم مالیات در بودجه را ارتقا دهیم البته این بدین مفهوم نیست که بار این مسئله بر عهده مردم گذاشته شود لذا ما باید در این بخش از فرارهای مالیاتی صورت گرفته ممانعت کنیم.

وی با اشاره به آمارهای منتشر شده در زمینه فرارهای مالیاتی ادامه داد: براساس آمارها، فرارهای مالیاتی تقریبا معادل درآمد مالیاتی دولت است بنابراین اگر راهکارهای اجرایی افزایش درآمدهای مالیاتی با رویکرد کاهش فرارهای مالیاتی در دستور کار قرار گیرد و مجلس و دولت نیز با همکاری هم پیگیر این موضوع باشند، مفهوم این خواهد شد که منابع درآمدی دولت افزایش پیدا کرده و دولت دیگر عملا برای پرداخت هزینه های جاری نیاز ندارد که به درآمدهای نفتی رجوع کند و ما می توانیم این درآمدها را صرف اقدامات توسعه ای کشور کنیم.

رضا خواه بیان کرد: این نگرش و ایجاد تحول می تواند رشد اقتصادی کشور و میزان اشتغال را به میزان قالب توجهی افزایش دهد.از سوی دیگر منابع نفتی هم می تواند به عنوان یک ذخیره مهم برای نسل های بعدی حفظ شود تا در قالب توسعه زیرساخت ها به کار گرفته شود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و پردیس در مجلس بیان کرد: بنابراین ما در قالب قوه مقننه می توانیم در راستای تحول در حوزه حکمرانی، از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم چراکه جلوگیری از فرارهای مالیاتی منجر به افزایش درآمد دولت شده و این موضوع نهایتا باعث می شود تا درآمدهای نفتی صرف امور توسعه ای کشور شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha