۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۹
لزوم جلوگیری از خام فروشی با ایجاد ارزش افزوده
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

لزوم جلوگیری از خام فروشی با ایجاد ارزش افزوده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعتقاد دارد وابستگی به درآمدهای نفتی یکی از مشکلات اقتصاد است لذا باید به سمت درآمدزایی از فعالیت های غیرنفتی حرکت کنیم و با ایجاد ارزش افزوده از خام فروشی جلوگیری کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی، در خصوص راه‌کارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته همواره با محاصره اقتصادی از سوی غربی ها مواجه بوده اما با تکیه بر توان داخلی توانسته از موانع بر سر راهش عبور کند که این مهم عالم پیشرفت کشور در عرصه های مختلف است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چالش های اقتصادی سبب ایجاد تورم شده لذا باید برای رفع آنها اقدام جدی از سوی دولت صورت بگیرد، اظهار کرد: در واقع وزارتخانه های دخیل در حوزه اقتصاد باید برنامه مدون راهبردی داشته باشند تا در مدت زمان کوتاه شاهد جلوگیری از رشد تورم و همچنین کاهش آن باشیم.

وی با بیان اینکه وابستگی به درآمدهای نفتی یکی از مشکلات اقتصاد کشورمان است، ادامه داد: این مهم در حالیست که باید به سمت درآمدزایی از فعالیت های غیرنفتی حرکت کنیم و با ایجاد ارزش افزوده از خام فروشی جلوگیری کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه رفع چالش های موجود بر سر راه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی سبب مهار تورم نیز خواهد شد، افزود: به عبارتی وقتی رشد تولید صورت بگیرد، نقدینگی در جامعه هدفمند در این عرصه بکار گرفته می شود و از سرمایه گذاری در بازارهای غیرسازنده و کاذب جلوگیری می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک با توجه به تحولات سیاسی رخ داده در اواخر سال ۱۴۰۱ می توان اذعان کرد در سال جاری شاهد گشایش های اقتصادی خواهیم بود و افزایش تعامل با کشورهای مختلف از طریق فعالیت در پیمان شانگهای یا اتحادیه اوراسیا می تواند سبب شاهد کاهش نرخ ارز و تورم شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 0
      با ایجاد صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه نفت وگاز در بورس میتوان به صورت صدرصد تورم را مهار کرد.چرا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟