۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
زمان ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی سال ۱۴۰۲

زمان ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی سال ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی همیشه جز اخبار مهم برای دانشجویان و کسانی بوده است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند.

به گزارش بازار، مهلت ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی همیشه جز اخبار مهم برای دانشجویان و کسانی بوده است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. فصل ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی به کشورها مختلف ممکن است متفاوت باشد و بسته به سیاست‌های هر کشور ممکن است در تاریخ‌های مختلفی برگزار شود. برای مثال، در بعضی کشورها، فصل ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی در پاییز شروع می‌شود و در دیگر کشورها ممکن است در بهار یا زمستان آغاز شود. اما قالب ایرانی ها مهاجرت تحصیلی خود را معمولا یا به کشورهای اروپایی انجام میدهند یا کشور های امریکای شمالی! از همین رو ما بیشترین کشور های که در ان ها قالب مهاجرت تحصیلی اغاز میشود، خواهیم پرداخت. اما اگر قصد دارید به صورت دقیق تر از زمان مهاجرت تحصیلی خود با خبر شوید، میتوانید روی لینک مهاجرت تحصیلی رویزا گروپ کلیک کیند.

زمان ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی به اروپا:

زمان ثبت نام دانشگاه‌های اروپایی ممکن است بسته به کشور و دانشگاه متفاوت باشد، اما در کل معمولاً زمان ثبت نام برای سال تحصیلی بعدی در اوایل بهار آغاز می‌شود. به طور مثال، در بسیاری از کشورهای اروپایی مهلت ثبت نام برای سال تحصیلی بعدی در اوایل ماه آپریل یا می آغاز می‌شود و در مدت چند ماه برای داوطلبان باز می‌ماند. بنابراین، بهترین راه برای پیدا کردن زمان ثبت نام میتوانید از وبسایت رویزا گروپ مطلع شوید. با مراجعه به وبسایت رویزا گروپ و همچنین برقراری تماس با مشاورین رویزا، میتوانید ضمن اطلاع از زمان ثبت نام برای تحصیل در اروپا، از مشاوره تخصصی برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل خود در اروپا بهره مند شوید. تحصیل در اروپا و دانشگاه های معتبر اروپایی یکی از اهداف بسیاری از دانشجویان در جهان است.

میتوان گفت زمان ثبت نام برای تحصیل دراروپا آهسته آهسته در حال شروع شدن است و شما میتوانید از طریق موسسه های مهاجرتی برای ثبت نام در دانشگاه های معتبر اروپایی را آغاز کنید. شما میتوانید ابتدا از زمان ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی به اروپا مطلع شده و سپس از طریق موسسه های معتبر فرایند ثبت نام خود را پیش ببرید. شما عزیزان میتوانید با ارسال مدارک مورد نیاز فرایند اخذ ویزای تحصیلی کشور اروپایی خود را اغاز کنید. یکی از این موسسه ها که به صورت تخصصی در حوزه تحصیل در اروپا فعالیت دارد، رویزا گروپ است که میتوانید برای اطلاع از زمان ثبت نام و اخذ ویزای تحصیلی به این موسسه مراجعه کنید.

کشور های که میتوان با تحصیل به ان ها مهاجرت کرد:

در اروپا، بسیاری از کشورها دارای سیاست های پذیرش مهاجرین تحصیلی هستند. برخی از کشورهایی که مهاجرین تحصیلی را پذیرش می دهند عبارتند از:

  1. آلمان
  2. فرانسه
  3. رومانی
  4. ایتالیا
  5. سوئد
  6. اسپانیا
  7. فنلاند
  8. بلژیک
  9. سوئیس
  10. اتریش
  11. ایرلند
  12. لهستان
  13. چک جمهوری
  14. مجارستان
  15. لیتوانی
  16. لوکزامبورگ
  17. لتونی
  18. ایسلند

لازم به ذکر است که سیاست های پذیرش مهاجرین تحصیلی در هر کشور ممکن است با توجه به شرایط قومی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، متفاوت باشد. همچنین، برای ورود به هر کشوری، باید شرایط مشخصی را از جمله اخذ ویزای تحصیلی و احراز هویت و یا داشتن مدارک تحصیلی مورد قبول، رعایت کرد. همچنین شما باید از زمان ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی با خبر باشید.

زمان ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی سال ۱۴۰۲

زمان مهاجرت تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه های آلمان:

در آلمان، برای مهاجرت تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه ها، باید با توجه به دوره تحصیلی و دانشگاه مورد نظر، زمان مشخصی را رعایت کرد. مهمترین دو دوره زمانی برای ثبت نام در دانشگاه های آلمان عبارتند از:

  1. ثبت نام برای ترم زمستانی: این دوره زمانی معمولاً از ماه آپریل تا ماه می سال قبل از شروع ترم زمستانی، یعنی حدود ۶ تا ۷ ماه قبل از شروع ترم می باشد.
  2. ثبت نام برای ترم تابستانی: این دوره زمانی معمولاً از ماه ژوئن تا ماه ژوئیه سال قبل از شروع ترم تابستانی، یعنی حدود ۹ تا ۱۰ ماه قبل از شروع ترم می باشد.

در هر صورت، برای ثبت نام در دانشگاه های آلمان، بهتر است با موسسه آموزشی مورد نظر و همچنین سفارت آلمان در کشور محل اقامت خود تماس گرفته و اطلاعات دقیق تری درباره زمان ثبت نام و شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی دریافت کنید.

زمان مهاجرت تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه های فرانسه:

در فرانسه، برای مهاجرت تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه‌ها، دو دوره زمانی برای ثبت نام وجود دارد که عبارتند از:

  1. ثبت نام برای ترم پاییزی: این دوره زمانی معمولاً از اواخر ژانویه تا اوایل آوریل سال جاری است.
  2. ثبت نام برای ترم بهاری: این دوره زمانی معمولاً از اواخر سپتامبر تا اوایل دسامبر سال جاری است.

به عنوان مثال، برای ثبت نام در ترم پاییزی یا بهاری سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴، باید از اواخر ژانویه ۲۰۲۳ تا اوایل آوریل یا اواخر سپتامبر تا اوایل دسامبر ۲۰۲۳ ثبت نام کنید.

لازم به ذکر است که در بعضی از دانشگاه‌ها و رشته‌ها ممکن است زمان ثبت نام و شروع ترم متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است با دانشگاه‌های مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات دقیق تری درباره زمان ثبت نام و شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی دریافت کنید. از همین رو پیشنهاد میشود برای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه زودتر اقدام کنید.

زمان ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی سال ۱۴۰۲

زمان ثبت نام برای تحصیل در رومانی:

ثبت نام برای تحصیل در رومانی در دانشگاه های مختلف ممکن است زمان ثبت نام و شیوه مهاجرت تحصیلی متفاوتی داشته باشد، اما برای بیشتر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های رومانی دو دوره زمانی برای ثبت نام وجود دارد:

  1. ثبت نام برای ترم پاییزی: در این دوره زمانی، معمولاً ثبت نام در ماه ژوئن و یا جولای شروع می‌شود و تا اوایل سپتامبر ادامه دارد. تاریخ دقیق ثبت نام و مدارک لازم ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی متفاوت باشد.
  2. ثبت نام برای ترم بهاری: در این دوره زمانی، معمولاً ثبت نام در ماه نوامبر یا دسامبر شروع می‌شود و تا اوایل فوریه ادامه دارد. همانند دوره ثبت نام برای ترم پاییزی، تاریخ دقیق تری دارد.

از همین جهت پیشنهاد میشود اگر شما قصد تحصیل در رومانی را دارید از ماه آپریل فرایند ثبت نام خود را با یک موسسه معتبر تخصصی در کشور رومانی شروع کنید. موسسه رویزا گروپ یک موسسه تخصصی برای تحصیل در رومانی است. شما عزیزان نیز میتوانید برای اطلاع از شرایط تحصیل در رومانی و زمان ثبت نام در دانشگاه های رومانی به صفحه تحصیل در رومانی وبسایت رویزا گروپ مراجعه کنید.

بخش پیشنهادی خبری:

فروش عمده تجهیزات ایمنی

زمان ثبت نام در دانشگاه های کانادا:

زمان ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا به شکلی متفاوت در هر دانشگاه ممکن است تعیین شود. با این حال، برای بیشتر دانشگاه‌ها در کانادا، دوره تحصیلی اصلی در سال دو بخش پاییزی (Fall) و زمستانی (Winter) تقسیم می‌شود.

در دانشگاه‌های بزرگ کانادا مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا، مهلت ثبت نام معمولاً در ماه فوریه (February) برای دوره تحصیلی پاییزی (Fall) و در ماه سپتامبر (September) برای دوره تحصیلی زمستانی (Winter) تعیین می‌شود. اما برای دانشگاه‌های کوچکتر و خصوصی، مهلت ثبت نام ممکن است در تاریخ‌های مختلفی باشد.

به هر حال، برای دقیق‌تر بدانید که در چه زمانی می‌توانید در دانشگاهی خاص ثبت نام کنید، بهتر است با دفتر پذیرش دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید و یا به وب سایت رسمی آن دانشگاه مراجعه کنید. همچنین میتوانید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا از موسسه های دیگری نیز مثل صبا ویزا، ایران کانادا، ادب ویزا و رویزا گروپ استفاده کنید. در این بین موسسه مهاجرتی ایران کانادا به صورت تخصصی تری به مهاجرت تحصیلی به کانادا میپردازد.

زمان ثبت نام برای مهاجرت تحصیلی سال ۱۴۰۲

زمان مهاجرت تحصیلی به آمریکا:

زمان ثبت نام در دانشگاه های آمریکا برای مهاجرت تحصیلی بسته به نوع دانشگاه، سطح تحصیلات و برنامه تحصیلی متفاوت است. به طور کلی، برخی دانشگاه ها در کشور آمریکا دو دوره ثبت نام دارند: یک دوره برای ترم پاییزی و دیگری برای ترم بهاری.

زمان ثبت نام برای فصل پاییز (که بیشتر دانشجویان جدید در آن زمان شروع به تحصیل می‌کنند) معمولاً از ماه اوت (August) یا سپتامبر (September) شروع می‌شود و در طول این دوره، دانشجویان می‌توانند درخواست خود را برای ثبت نام ارسال کنند.

بعضی از دانشگاه ها ممکن است برای مهاجرت تحصیلی در زمستان نیز فصل جدید را آغاز کنند و زمان ثبت نام برای آن دوره معمولاً در ماه دسامبر یا ژانویه آغاز می‌شود. همچنین، برخی دانشگاه ها می‌توانند برنامه های آموزشی خود را در فصل بهار آغاز کنند و زمان ثبت نام برای آن دوره معمولاً در ماه ژانویه یا فوریه آغاز می‌شود.

اما به صورت کلی تحصیل در آمریکا به دو قسمت تقسیم میشود:

  1. دوره پاییزی (Fall Semester): این دوره در حدود اوایل ماه اوت (August) آغاز می‌شود. ثبت نام در این دوره معمولاً در ماه‌های مه (May) یا ژوئن (June) شروع می‌شود و تا اواخر ماه اوت (August) ادامه دارد.
  2. دوره بهاری (Spring Semester): این دوره در حدود اوایل ماه ژانویه (January) آغاز می‌شود. ثبت نام در این دوره معمولاً در ماه‌های سپتامبر (September) و اکتبر (October) شروع می‌شود و تا اواخر دسامبر (December) ادامه دارد.

منبع خبر: موسسه مهاجرتی رویزا گروپ

کد خبر: ۲۱۲٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha