۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
خراسان رضوی در صدر تلفات جاده‌ای| دو میلیون زائر وارد استان شد
بازار گزارش می‌دهد؛

خراسان رضوی در صدر تلفات جاده‌ای| دو میلیون زائر وارد استان شد

مشهد- تا پایان روز ۲۷ اسفند ماه سال جاری افزون بر دو میلیون مسافر وارد خراسان رضوی شد و متاسفانه سیل سفرهای نوروزی موجب شد تا این استان در صدر جدول تلفات جاده‌ای قرار گیرد.

بازار؛ گروه استان‌ها: با وجود اینکه بنا بر اعلام مسئولان استان های مازندران و گیلان بیشترین حجم ترافیک را در رزوهای پایانی سال تجربه می کنند اما متاسفانه استان خراسان رضوی تاکنون بیشترین آمار جان باختگان سوانح رانندگی و تلفات جاده را در طی این هفته به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور روز یکشنبه در نشست شورای راهبردی پیشگیری از تصادفات جاده ای استان خراسان رضوی گفت: ۱۷۶ نفر طی مدت چهار روز از آغاز طرح نوروزی تاکنون در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان باخته‌اند که بیشترین فوتی‌ها مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

پوریا محمدیان یزدی افزود: این در حالی است که از ۲۳ تا ۲۷ اسفندماه امسال، چهار هزار و ۱۱۶ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در کشور مجروح و مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ درصد حجم سفرهای ثبت شده به سمت استان های مازندران و گیلان است و هنوز حجم عبور و مرور جاده ای خراسان رضوی شاهد افزایش بسیار نیست ولی آمار تلفات جاده ای بسیاری دارد.

خراسان رضوی در صدر تلفات جاده ای| دو میلیون زائر وارد استان شد

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اظهار کرد: بیش از هشت هزار محور دارای حوادث ترافیکی در سطح کشور مورد شناسایی قرار گرفته است که بخش قابل توجهی از آن در استان خراسان رضوی قرار دارد و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: محورهای پر تردد کشور احصا شده و از استانداران نیز خواسته شده است تا نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند و لازم است تا فرمانداران و شهرداران در مناطق مهمان پذیر نقش فعالی در تشکیل جلسات روزانه برای هماهنگی و اطلاع رسانی داشته باشند.

محمدیان ضمن درخواست برای اعمال قانون نسبت به رانندگان منجر به تخلفات حادثه ساز توسط پلیس افزود: براساس آمار در نوروز ۸۰ درصد تلفات در محورهای برون شهری و ۲۰ درصد آن در سطح شهر رخ می‌دهد، بر همین اساس باید معابر برون شهری را تقویت کرد.


ورود افزون بر ۲ میلیون مسافر

در همین حال معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار: طی نیمه شعبان تا پایان روز بیست و هفتم اسفند ماه جاری ۲ میلیون و ۸۴ هزار زائر وارد این استان شده اند.

بیش از ۹۰ درصد زائران از طریق حمل و نقل عمومی و شخصی و از طریق جاده به خراسان رضوی سفر کردند

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز یکشنبه اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد زائران از طریق حمل و نقل عمومی و شخصی و از طریق جاده به استان سفر کردند.

وی ادامه داد: این تعداد مسافران از طریق هوایی و پنج درصد نیز با ناوگان ریلی وارد استان خراسان رضوی شده اند.

معاون زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان شب گذشته ۲ میلیون و ۸۳ هزار نفر - شب اقامت در واحدهای آماده سازی شده، به ثبت رسیده است.

گنابادی نژاد افزود: بیش از ۹۰ درصد از این زائران وارد کلانشهر مشهد شده اند و طبق پیش بینی انجام شده حدود ۱۰ میلیون زائر و مسافر در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ وارد خراسان رضوی و مشهد می شوند.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha