۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
لنگر نکات مهمی که قبل از خرید روغن بهران باید توجه کنید

لنگر نکات مهمی که قبل از خرید روغن بهران باید توجه کنید

برای خریدهرنوع روغن و روانکار دیگر،آگاهی ازیک سری مسائل می‌تواند احتمال ایجاد مشکلات احتمالی راکمتر کند ودر نهایت کاربر، محصولی رابرای خریدپیداکند که بیشترین تطابق رابانیازهای سیستم مورد استفاده دارد.

بازار: برای خرید هر نوع روغن و روانکار دیگر، آگاهی از یک سری مسائل می‌تواند احتمال ایجاد مشکلات احتمالی را کمتر کند و در نهایت کاربر، محصولی را برای خرید پیدا کند که بیشترین تطابق را با نیازهای سیستم مورد استفاده دارد. در این مقاله ما مطالبی را بیان کرده‌ایم که بدانید پیش از خرید روغن بهران، باید به چه مواردی توجه کنید، چه ویژگی‌هایی از این روغن‌ها باید مد نظر داشته باشید و از این طریق روغن بهران مناسب با کارای مورد نظر سیستم خود را انتخاب کنیم.

با ما همراه باشید.

شناخت انواع روغن موتور

در زمان انتخاب روغن بهران، بهتر است بر اساس نیاز سیستم خود نوع روغن را تشخیص دهید و محصولی را خریداری کنید که با نیاز شما بیشترین سازگاری را داشته باشد، انواع روغن بهران از نظر نوع ترکیبات را در این بخش با هم بخوانیم:

  • روغن با پایه معدنی که معمولاً ارزان‌ترین روغن موجود در بازار است و به صورت عمده در نمایندگی‌ها قابل فروش است. اکثر روغن‌های معدنی با استانداردهای API و SAE مطابق هستند، اما در ترکیبات خود افزودنی‌های کمی دارند.
  • روغن‌های ترکیبی با پایه مصنوعی که فرمولاسیون آن‌ها معمولاً به گونه‌ای است که در هنگام وارد شدن بارهای سنگین‌تر موتور و دمای بالا، حفاظت بهتری را انجام می‌دهند. این نوع روغن‌ها برای رانندگان پیک‌آپ و SUV انتخاب بسیار مناسبی هستند و دلیل آن هم سطح بالای محافظتی است که ارائه می‌دهد.
  • روغن‌های کاملاً مصنوعی که مخصوص استفاده در موتورهایی با تکنولوژی بالا هستند. این روغن، در تمام مناطق بحرانی عملکرد طولانی‌مدت و حفاظت عالی را ارائه می‌دهد؛ مثلاً برای جلوگیری از تشکیل رسوبات در موتور، بسیار خوب عمل می‌کند. جریان مناسبی در دماهای پایین دارد و در دماهای بالا نیز بیشتری میزان روانکاری را نشان می‌دهد. با این که روغن‌های مصنوعی، گزینه‌های بسیار مناسبی برای روانکاری هستند، اما از نظر قیمت بسیار گران‌تر روغن‌های معمولی بوده و برای همه موتورها قابل استفاده نیستند. در این مورد بهتر است از دفترچه راهنمای کاربر به عنوان راهنما کمک بگیرید.
  • روغن با ویسکوزیته کمتر؛ این روغن اصطکاک کمتری در موتور ایجاد می‌کند و در نتیجه میزان اتلاف انرژی را کاهش می‌دهد، در نتیجه سوخت واردشده به انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو تبدیل می‌شود.

پیش از خرید روغن بهران، قیمت و اصالت روغن را مد نظر قرار دهید

لنگر نکات مهمی که قبل از خرید روغن بهران باید توجه کنید

یکی از نکات مهمی که باید پیش از خرید روغن بهران به آن توجه کنید، کیفیت و اصل بودن آن است. شرکت تولیدکننده نفت و گاز بهران، فقط یک شرکت است که در ایران بسیار مطرح است و انواع روغن صنعتی باکیفیت را تولید می‌کند. اما همان‌طور که میدانید، ممکن است برای تولیدات آن نمونه‌های غیر اصل نیز وجود داشته باشد. مثلاً اگر قیمت یکی از روغن‌های هیدرولیک بهران در بازار بیش از ۷-۸ میلیون تومان باشد، قیمت این روغن در نوع غیر اصل خود قطعاً کمتر از ۵ میلیون تومان است.

به طور کلی محصولات بهران هر سال در لیست روانکاری پرفروش بوده‌اند و روغن بهران جز پرفروش‌ترین روغن‌های سال ۲۰۲۲ محسوب شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روغن‌های پرفروش سال ۲۰۲۲ وارد لینک آن شوید.

به برند تولیدکننده روغن توجه کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید پیش از آخرید روغن به آن توجه داشت، شرکت تولیدکننده روغن است. روغنی که انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که در چه شرکتی تولید شده است. در بازار روانکار صنعتی شرکت‌های بزرگ و کوچکی تأسیس شده‌اند که انواع روغن‌های صنعتی را تولید می‌کنند، اما چند برند مطرح هستند که کیفیت بالاتری نسبت به همتایان خود در بازار دارند؛ به طور مثال روانکارهای شرکت نفت بهران، معمولاً کیفیت مرغوب‌تری نسبت به برندهای دیگر دارد.

البته این به معنای کیفیت پایین محصولات برندهای دیگر نیست. فقط باید دقت کنید که شرکت‌های دیگری ممکن است روغن‌هایی را با بسته‌بندی مشابه روغن‌های بهران به بازار عرضه کنند که در لحظه اول مشتری را به اشتباه بیندازد.

چگونه بهترین روغن بهران را انتخاب کنیم

لنگر نکات مهمی که قبل از خرید روغن بهران باید توجه کنید

همان‌طور که در سطرهای قبل اشاره شد، شرکت سازنده سیستم هر دستگاهی، در دفترچه راهنمای کاربر چند عدد را برای ویسکوزیته روغن موتور پیشنهاد کرده است. اما بد نیست بدانیم که چه ویسکوزیته ای را در هنگام انتخاب روغن موتور در نظر گرفت؟ در این بخش شما را در این خصوص راهنمایی می‌کنیم.

ویسکوزیته

این فاکتور به معنی مقاومت روغن در برابر جریان یافتن است و در مورد روغن‌های بهران، با استفاده از نماد معین "XW-XX" نشان داده می‌شود. عددی که پیش از "W" نوشته می‌شود، جریان سیال را در صفر درجه فارنهایت (۱۷.۸-درجه سانتی‌گراد) نشان می‌دهد. هرچه این عدد کوچک‌تر باشد، غلظت روغن در دمای پایین کمتر می‌شود. مثلاً در صورتی که در مشخصات روغن موتور قبل از W عدد ۵ باشد، در دماهای پایین نسبت به نمونه مشابه خود با عدد ۱۰ رقیق‌تر می‌شود. برای خودروی کسانی که در اقلیم بسیار گرم زندگی می‌کنند، محض احتیاط و به خاطر این که روغن بیش از حد نازک نشود، به عدد بیشتری نیاز دارد.

عدد بعد از "W" نیز نشان‌دهنده ویسکوزیته روغن در ۲۱۲ درجه فارنهایت (۱۰۰ درجه سانتی‌گراد) است. این عدد مقاومت روغن در برابر نازک شدن در دماهای بالا را نمایش می‌دهد. مثلاً روغن با درجه ویسکوزیته ۳۰W-۱۰ سریع‌تر از روغن با درجه ۴۰W-۱۰ غلیظ می‌شود. دفترچه راهنمای دستگاه، بهترین بازه ویسکوزیته را به کاربر پیشنهاد می‌کند و مالک می‌تواند در این مورد انتخاب درستی را انجام دهید.

به طور کلی یکی از بهترین راهنماها برای کمک به پیدا کردن روغن موتور مناسب، توجه به توصیه‌های سازنده است که در دفترچه راهنمای کاربر نوشته شده است. انتخاب مناسب روغن موتور سازگار با دستگاه، می‌تواند عملکرد بهینه موتور را افزایش دهد و در نتیجه باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha