۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸
تولید بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

تولید بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی

بوشهر- باغبان مدیر پالایشگاه دوم مجتمع پارس جنوبی از تولید بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی خبر داد.

حسین باغبان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی از پالایشگاه‌های با کیفیت مجتمع گاز پارس جنوبی محسوب می‌شوند و تولیدات ارزشمندی برای کشور دارند.

وی افزود: علاوه بر گاز شیرین و ارسال به شبکه سراسری، سایر محصولات از جمله میعانات گازی، گوگرد، پروپان و ...نیز در این پالایشگاه تولید می‌شوند.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در پالایشگاه دوم پارس جنوبی از اولویت‌هاست و امسال بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال، صرفه‌جویی از طریق شرکت‌های داخلی در این مجموعه داشته‌ایم.

باغبان تصریح کرد: در زمستان سرد سال جاری، بخش زیادی از تامین گاز کشور و گرم‌تر شدن کانون خانواده‌ها، توسط این پالایشگاه محقق شد و به فضل خدا این روند تداوم خواهد داشت.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی از تولید ۶۰ میلیون متر مکعب گاز در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی خبر داد و گفت: با وجودی که ظرفیت اسمی و طراحی این پالایشگاه، تولید روزانه ۵۰.۵ میلیون متر مکعب بوده لکن با شیوه‌های نوین، روزانه ۶۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه دوم تولید و به شبکه سراسری ارسال شده است.

باغبان ابراز داشت: با وجود تحریم‌های بین‌المللی، هیچ خللی در تامین گاز در این پالایشگاه نداشته‌ایم و توان بالای متخصصان بومی، موجبات موفقیت در تولید و پایداری گاز شده است.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha