۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
حوزه اقتصادی باید متحول شود| لزوم تمرکزدایی
رئیس مجلس:

حوزه اقتصادی باید متحول شود| لزوم تمرکزدایی

کرمان- رئیس مجلس با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی برای رفع مشکلات اقتصادی گفت: باید کشور در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متحول شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر جمعه در نشست شورای اداری زرند و کوهبنان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی برای رفع مشکلات اقتصادی اظهار کرد: یکی از مسائلی که در مجلس باید دنبال شود بحث تمرکززدایی است.

وی تحول در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست و افزود: هر زمان تسلیم بروکراسی اداری و برخی حرف های توخالی شدیم، دچار مشکل شدیم.

قالیباف با اشاره به اینکه در تبصره ۱۸ امسال حدود ۹۰ درصد اختیارات به استان‌ها واگذار شد، اظهار کرد: باید در راستای اجرای مولد سازی اقدام شود از سال ۸۰ تا امروز ۱۲ قانون تصویب شده که اجرا نشده است.

رئیس مجلس با اشاره به بحث مولدسازی آن را به معنای خصوصی سازی ندانست و افزود: مولدسازی متمرکز به اموال غیرمنقول و اموال مازاد بخش های دولتی است که مورد استفاده نیستند و هزینه جاری بر ما تحمیل می کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث مولدسازی به استان ها توجه شده است، افزود: وزارتخانه ها، استانداران و فرمانداران برای اجرای صحیح مولدسازی به صورت جدی پای کار باشند. این مساله باعث حل بخش زیادی از مشکلات می شود.

رئیس مجلس بیان کرد: در بحث مولدسازی در حوزه آموزش و پرورش، وزارتخانه های علوم و بهداشت از امکانات راکد در همان حوزه استفاده می شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha