۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
رشد ۷برابر واحدهای فرآوری معدنی در سمنان | دانش‌بنیان‌ها به کمک آمدند
معاون اقتصادی استاندار سمنان مطرح کرد؛

رشد ۷برابر واحدهای فرآوری معدنی در سمنان | دانش‌بنیان‌ها به کمک آمدند

سمنان- صادقی، معاون اقتصادی استاندار سمنان از رشد هفت برابر واحدهای فرآوری معدنی در این استان خبر داد و گفت: سمنان در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۲ واحد فرآوری معدنی خواهد داشت.

محمد رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ما از شرکت های دانش بنیان چند توقع داشتیم که نخست فعالیت در حوزه نیرو و انرژی استان سمنان بود تاکید کرد: به دلیل بحران انرژی در دنیا و هم تامین آب در استان، نیاز بود که دانش بنیان ها در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمینه آب و انرژی کمک خوبی از دانش‌بنیان‌های مستقر در استان گرفتیم، افزود: تفاهم‌نامه‌ای نیز توسط آب منطقه ای در رویداد تانا و هم طرح شهید احمدی روشن منعقد شد تا در زمینه آب بتوانیم از ظرفیت های دانش بنیان های استان سمنان بهره مند شویم.

ورود دانش‌بنیان‌ها به کشاورزی

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه دومین بخشی که نیاز است دانش‌بنیان‌ها به آن ورود و کمک حال ما باشند، کشاورزی است، گفت: ارتقای بهره‌وری کشاورزی استان سمنان با توجه به خشکسالی و مسائل اخیر، مورد مطالبه ما قرار داشت.

صادقی با بیان اینکه در این حوزه مرکز تحقیقات کشاورزی و دهکده های کشاورزی استان سمنان کمک خوبی به ما داشتند، گفت: سومین هدف و اولویت ما برای ورود دانش بنیان ها حوزه معادن بود با توجه به اینکه سمنان یک استان معدنی است مقوله هوشمند سازی و صنعتی سازی معدن و فرآوری مواد معدنی نیاز بود که ورود دانش بنیان ها را شاهد باشد.

برنامه ما این است که سمنان را به مثابه بهشت یا قطب فناوری کشور مطرح سازیم

وی با بیان اینکه در این حوزه خوشبختانه یک جهش را شاهد بودیم به طوری که در ابتدای سال جاری مجموعاً سه واحد فرآوری معادن در استان سمنان داشتیم که امروز این میزان به ۱۱ واحد افزایش یافته و در سال ۱۴۰۲ به ۲۲ واحد ارتقا پیدا می کند که نشان از جهش بسیار خوبی در این زمینه دارد.

رشد واحدهای فرآوری

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه افزایش هفت برابری فرآوری مواد معدنی در استان و پرهیز از خام فروشی محقق شده است، بیان کرد: این وادی می تواند به ما در ارتقای بهره‌وری تولید و به خصوص سرمایه گذاری و اشتغال زایی کمک شایانی کند.

صادقی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال، آی تی و آی سی تی، چهارمین رکنی محسوب می شود که ورود دانش‌بنیان‌ها به آن نیاز و مطالبه است، بیان کرد: در این زمینه نیز اتفاقات بزرگی در استان سمنان رخ داده که کامل شدن پارک فاوای سمنان از جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه پارک فاوا در پارک علم و فناوری استان سمنان شکل گرفته و برکات خوبی نیز خواهد داشت، تاکید کرد: نظام صنفی یارانه‌ای نیز با حضور فعالان «آی تی» توانسته اقدامات خوبی را در راستای رونق فناوری های دیجیتال در استان رقم بزند و امیدواریم که با مجموع این ظرفیت‌ها بتوانیم سمنان را به مثابه یک استان پیشگام در زمینه دانش بنیان معرفی کنیم.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه برنامه ما این است که سمنان را به مثابه بهشت یا قطب فناوری کشور مطرح سازیم، گفت: سمنان یک استان دانشگاهی با نیروی نخبه و دانشگاه ویژه است که می تواند به تحقق این هدف کمک شایانی داشته باشد.

کد خبر: ۲۱۱٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha