اتاقی چابک با مشورت باعث تصمیم سازی صحیح بخش دولتی می شود
عضو اتاق بازرگانی تهران:

اتاقی چابک با مشورت باعث تصمیم سازی صحیح بخش دولتی می شود

کرمانشاهی، عضو اتاق بازرگانی تهران نوشت: دیپلماسی صحیح اتاق زمینه ساز حضور اهالی کسب و کار و کارآفرینان در صحنه تجارت بین الملل است.

به گزارش بازار، کیومرث کرمانشاهی عضو اتاق بازرگانی تهران و اتحادیه ملی صادرکنندگان محصولات کشاورزی ایران نوشت: اتاقی چابک که با مشورت باعث تصمیم سازی صحیح بخش سیاستگذار و دولتی شود. اتاق خوب و آگاه نیازمند حضور همه افراد لایق، خوش نام، دلسوز، آشنا به منافع ملّی کشور، و مطالبه گر و پاسخگو به اعضاست.

سیاسی کاری نبایستی مقدم بر شرح وظایف اتاق بازرگانی باشد.

دیپلماسی صحیح اتاق زمینه ساز حضور اهالی کسب و کار و کارآفرینان در صحنه تجارت بین الملل است.

توجه به منافع ملّی از مواردی است که نمایندگان منتخب محترم دوره دهم بایستی به آن حساس بوده و مطالبه گری در چنین مواردی که بنفع آحاد جامعه و منافع ملّی است را در دستور کار قرار داده و برای حل آن راهکار به بخش قانونگذار و سیاستگذار و اجرایی کشور ارائه نمایند.

مشکل بلعیدن منابع نفت و گازی کشور توسط همسایگان سالهاست در حد حرف و شعار مطرح میشود و امید است در دوره دهم اتاق تبدیل به مسئله اصلی کمیسیون انرژی شود تا با مشورت، مطالبه گری، همفکری و پیگیری باعث توجه مضاعف دولت و حل این معضل ملّی شود. -این منابع به نسل آتی هم تعلق دارد و بایستی بدرستی از آن حراست شود.

در دوره جدید یعنی دهمین دوره اتاق ضروری است؛ هیئت رئیسه جدید اتاق ابتدا یکبار تلاش نماید؛ جلساتی با سران محترم قوا داشته باشد و ابتدا مشخص شود آیا طبق قانون اتاق را به مشاورت خود قبول داشته و می پذیرند!؟ اگر جواب مثبت باشد؛ یعنی اتاق بایستی با مطالبه گری از ابتدا در تمامی مصوبات مربوط به محیط کسب و کار حضور داشته و اظهار نظر نماید تا وقت اتاق صرف بی اثر کردن بخشنامه های خلق الساعه نشود. یعنی اتاق به نیایت اهالی کسب وکار که قرار است مصوبات سیاستگذار را تصدیگری نمایند، ابتدا از جایگاه قانونی خود و پذیرش آن توسط حاکمیت مطمئن و سپس دنبال برنامه ریزی طبق شرح وظایف قانونی خود باشد.

به امید اتاقی کارآمد، شفاف، مطالبه گر و توانمند در جهت تحقق اهداف بخش خصوصی.

کد خبر: ۲۱۱٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha