۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵
ارز مدیریت چند گانه دارد
نماینده مردم سروستان در مجلس:

ارز مدیریت چند گانه دارد

نماینده مردم سروستان در مجلس با اشاره به عدم هماهنگی لازم در زمینه مدیریت بازار ارز، گفت:این اتفاقات باعث می شود تا مردم مرجعیت در زمینه نرخ ارز را گم کرده و نداند قرار است به کجا تکیه کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری، با اشاره به نابه سامانی در حوزه ارز گفت: وقتی عرضه ارز چند صاحب پیدا می کند و وقتی برای کنترل ارز در یک نقطه تصمیم گیری نمی شود و در یک نقطه اقدامات عملیاتی نمی شود و اینکه عرضه و تقاضای ما در یک نقطه نیست، طبیعتا باید شاهد این قبیل مشکلات باشیم.

وی با بیان اینکه تصمیمات آنی و خلق الساعه و بدون در نظر گرفتن عواقب آن و تصمیماتی که خودمان حداقل نتوانیم بر آن پایدار باشیم، مشکلات فعلی را ایجاد کرده است،تصریح کرد: به عنوان مثال مسئولین یک شبه اعلام کردند که قیمت ارز ۲۸.۵۰۰ است و خودشان هم نتوانستند روی حرف خودشان پایدار باشند و آن را مدیریت کنند، طبیعتا وقتی بازار این رفتار را دریافت کند - وقتی ما بلافاصله مواضعمان را تغییر می دهیم - دیگر هیچ حرفی را از ما باور نخواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی هماهنگی لازم در بیان بالاترین مقامات اقتصادی کشور در زمینه ارز وجود ندارد این خود گویای این است که هماهنگی لازم در تصمیم گیری ها و عمل به آن وجود ندارد.

رحیمی مظفری تاکید کرد: به واقع این اتفاقات باعث می شود تا مردم مرجعیت در زمینه نرخ ارز را گم کرده و نداند قرار است به کجا تکیه کنند.

این نماینده مجلس با انتقاد از صحبت های متناقض مسئولین در زمینه نرخ ارز بیان کرد: از سوی دیگر ما چه در حوزه قانون گذاری و چه مسائل اجرایی باید تصمیماتی بگیریم که منجر به تمرکز تصمیم گیری در شرایط فعلی شود. وقتی قیمت ارز یکدفعه دوبرابر می شود، این یعنی بحران در حوزه ارز و وقتی بحران شکل می گیرد دیگر باید مدیریت واحد بر بازار وجود داشته باشد نه مدیریت چند گانه!

رحیمی مظفری با بیان اینکه وقتی کار به مدیریت بحران در بخش ارز می رسد باید همه بخش ها اعم از خصوصی و دولتی و حاکمیتی در یک مسیر واحد و براساس دستور فرمانده بحران پیش روند، گفت:متاسفانه دولت در زمینه ساماندهی بازار ارز، فرماندهی ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما نباید از واقعیات اقتصاد کشور فرار کنیم، بیان کرد: فرار از واقعیات موجود ما را درون چاله های بزرگتر می اندازد.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha