۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
تصویب قانون تجارت یکی از کارهای بزرگ مجلس دهم بود
نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:

تصویب قانون تجارت یکی از کارهای بزرگ مجلس دهم بود

سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، گفت: یکی از مهمترین و بزرگترین اقدامات مجلس دهم در طول چهار سال عمر خود، تصویب قانون جدید تجارت بود که حدود هفت دهه در ایران مورد بحث بود اما مصوب نمی‌شد.

احمد همتی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه اقدامات شاخصی در مجلس دهم صورت گرفت که شاید مهمترین و بارزترین آن‌ها تصویب قانون تجارت بود، بیان کرد: قانون تجارت قانونی بسیار مفصلی است که صدها ماده قانونی دارد که چندین دهه دست به دست شده بود و به دلیل حجم کاری که داشت جرئت مطرح شدن آن در صحن نبود

وی افزود: این مجلس دهم بود که آن را در کمیسیون ها و صحن مطرح کرد و خوشبختانه در چند روز آخر، ایرادات شورای نگهبان هم برطرف شد و این قانون بعد از شش تا هفت دهه در ایران تصویب شد.

ارتقای حقوق کارکنان

عضو مجلس دهم با بیان اینکه یکی از اقداماتی که مجلس در دستور کار داشت سقف حقوق ها، مالیات تساعدی، افزایش حداکثر حقوق های پائین تر و ... بود، گفت: که شاید حتی به ضرر خود نمایندگان هم می‌شد اما این امر مصوب شد زیرا نیاز کشور به این امر بود.

همتی افزود: ویژگی این مجلس، عدالت طلبی بود تا جایی که بسیاری از طرح هایی که خود نماینده‌ها مطرح می کرد بعضاً به ضرر منافع شخصی خودشان بود اما مصوب می کردند که یکی از آن ها قانون منع بکار گیری بازنشستگان است.

وی در ادامه گفت: بسیاری از این نمایندگان خودشان در آستانه بازنشستگی بودند و می توانستد با توجه به سوابقشان در جایی جذب شوند امااین قانون باعث شد که همین نمایندگان نتوانند دوباره به کار گرفته شوند.

توجه به اقتصاد اقشار کم درآمد

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس دهم همچنین گفت: برنامه پنج ساله ششم معظلی بود که در مجلس نهم دچار بن بست شد و چند بار در مجلس به بن بست خورد تا در نهایت متوقف شد مجلس دهم در همان شروع کار خود این موضوع را در دستور کار قرار داد و نمایندگان در سه شیفت تمام آن را بررسی و مصوب کرد.

همتی گفت: یکی از ویژگی‌های مجلس دهم علی‌رغم اینکه سه جناح تقریباً متعادل ازلحاظ تعداد نماینده در آن بودند، کمبود حاشیه سیاسی، حزب‌بازی و جناح‌بازی بود.

وی افزود: دیگر ویژگی مجلس دهم این بود که بسیار به اقشار کم‌درآمد و ضعیف‌تر جامعه توجه داشت و بعدازاینکه طرح و یا لایحه‌ای برای این اقشار مطرح می‌شد، معمولاً رأی می‌آورد.

کد خبر: ۲۱٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها