۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
سالانه یک فروند کشتی به ناوگان کشتیرانی افزوده می شود
مدیرعامل کشتیرانی ایران:

سالانه یک فروند کشتی به ناوگان کشتیرانی افزوده می شود

بهشهر- مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت ۱۵۰ فروند کشتی در آب های کشور گفت: سالانه یک فروند کشتی به ناوگان حمل و نقل دریایی ایران افزوده می شود.

محمدرضا مدرس خیابانی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه آغاز ساخت عملیات ساخت دو فروند کشتی چند منظوره با اشاره به قرارداد ساخت چهار فروند شناور دریایی با شرکت صدرا، ارزش آن را ۶۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۰ میلیون دلار قرارداد توسعه و تجهیزات در بندر روسیه منعقد شده است.

وی با اظهار این که یک فروند کشتی روسیه با هزینه ۱۷ میلیون دلاری نیز خریداری می شود، گفت: در حال حاضر کشتیرانی ایران ظرفیت جابجایی پنج میلیون تن کالا با ۱۵۰ فروند کشتی دارد و با ساخت کشتی های جدید این ظرفیت ها رشد می یابد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اظهار این که تقویت کشتیرانی در شمال کشور جزو برنامه های دولت است، افزود: در حال حاضر بزرگترین خط کشتیرانی را در خاورمیانه دارا هستیم و دوازدهمین خط بزرگ کانتینری دنیا را دارا هستیم.

مدرس خیابانی با عنوان این که طی سال جاری ۳۰ میلیون تن کالا با ناوگان حمل و نقل دریایی جابجا شده است، افزود: این میزان نسبت به سال قبل رشد پنج درصدی داشته است.

مدیرعامل کشتیرانی ایران همسازی و متوازن سازی را در کشتیرانی مهم دانست و گفت: سالانه یک فروند کشتی به ظرفیت کشتیرانی افزوده می شود و توسعه خطوط در بنادر حاشیه خزر نیز جزو برنامه ها است.

به گزارش بازار با حضور وزیر تعاون ساخت دو فروند کشتی چندمنظوره با ظرفیه سه هزار و ۵۰۰ تن در شرکت کشتیرانی صدرا در مازندران آغاز شد.

کد خبر: ۲۱۰٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha