۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری ایده آل

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری ایده آل

یکی از عواملی که معمولا موجب می‌شود کارمندان در ساعات کاری خود تمرکز کمتری داشته باشند؛ استفاده از مبلمان اداری غیر استاندارد است.

به گزارش بازار، ایجاد یک دفتر کار مناسب می‌تواند راهی عالی برای افزایش بهره‌وری نیروی کار در محیط‌های اداری باشد؛ به خصوص اگر قرار باشد که این دفتر را در خانه بنا کرده و به عنوان هوم‌آفیس مورد استفاده قرار دهید. در چنین شرایطی باید ضمن در نظر گرفتن راحتی کارکنان، به کاهش عواملی که ممکن است به هر دلیل موجب حواس‌پرتی و کاهش راندمانی کاری شود نیز فکر کنید.

یکی از عواملی که معمولا موجب می‌شود کارمندان در ساعات کاری خود تمرکز کمتری داشته باشند؛ استفاده از مبلمان اداری غیر استاندارد است که معمولا منجر به ایجاد انواع دردها می‌شود. بنابراین این روزها از خرید میز اداری و صندلی‌هایی که خاصیت ارگونومیک دارند به عنوان برگ برنده شرکت‌ها در افزایش بهره‌وری نیروی کارشان یاد می‌شود. در ادامه این مقاله به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که هنگام خرید مبلمان اداری باید به آنها توجه داشته باشید.

مهم‌ترین نکات در خرید مبلمان اداری

هنگام انتخاب مبلمان اداری، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در این بخش چند عامل مهمی که باید در زمان مراجعه به بورس فروش این کالا به خاطر بسپارید آورده شده است:

بودجه در نظر گرفته شده برای خرید

میزان بودجه مهم‌ترین عاملی است که باید در نظر بگیرید. درست است که شما به عنوان مدیر یک مجموعه دل‌تان می‌خواهد که یک محیط ایده‌آل و راحت برای کارمندان ایجاد کنید؛ اما باید بودجه‌ای که برای تجهیز دفتر کارتان با مبلمان اداری در نظر گرفته‌اید را نیز در تصمیم خود دخیل کنید.

خرید مبلمان اداری ارزان در نگاه اول ممکن است به‌صرفه و اقتصادی باشد؛ اما از آنجایی که میزان استفاده از این وسایل به شدت بالاست؛ قطعا در یک بازه زمانی طولانی مدت از خرید پشیمان‌تان کرده و متوجه می‌شوید که ارزش خرید نداشته است.

البته بالا بودن قیمت مبلمان اداری نمی‌تواند همیشه تضمین‌کننده کیفیت محصول باشد. بنابراین حتما در مورد ارزش هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید تحقیق کرده و تمام سوالات خود را از فروشنده بپرسید تا بتوانید مطمئن شوید که محصولات انتخابی چقدر با نیازها و بودجه مدنظرتان تناسب دارد.

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری ایده آل

طراحی محصول

منظور از طراحی مبلمان اداری، صرفا توجه به زیبایی بصری آن نیست. بلکه یک مبلمان اداری استاندارد و ایده‌‎آل باید هم شیک و چشمگیر باشد و هم طوری طراحی شود که با عملکردش بتواند تمام نیازهای کاربر را برای انجام امور روزانه پاسخ بدهد.

کیفیت و دوام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید مبلمان اداری به آن توجه کنید؛ میزان دوام محصول است. اگرچه برخی از تولیداتی که در دسته مبلمان اداری جای می‌گیرند بسیار شیک به نظر می رسند؛ اما ممکن است دوام یا کیفیت بالایی نداشته باشند. مواردی مانند استحکام چارچوب و فریم اصلی مبلمانی که انتخاب می‌کنید؛ میزان دوام آن را تعیین می‌کند. همچنین به حداکثر وزنی که محصول می‌تواند بدون مشکل تحمل کند نیز توجه کنید.

مساحت دفتر کار

اکثر دفاتر اداری این روزها در یک آپارتمان کوچک با ابعاد محدود واقع شده‌اند. بنابراین باید در زمان خرید مبلمان اداری به محدودیتی که ممکن است در چیدمان وسایل با آن مواجه شوید توجه کنید. یک مبلمان اداری استاندارد و ایده‌آل باید امکانی را فراهم کند تا به کمک آن بتوانید از فضای در دسترس به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کنید. ضمنا در زمان خرید وسایلی مانند فایل کشویی باید فضایی که محصول برای نگهداری و ذخیره‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد را نیز لحاظ کنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که در زمان طراحی محل چیدمان مبلمان و میزها، باید جای قرارگیری وسایلی مانند فکس، دستگاه فتوکپی و اسکنر را نیز انتخاب کنید و با در نظر گرفتن شرایط جدید اقدام به خرید کنید.

میزان راحتی

راحتی شما زمانی که پشت میز کارتان می‌نشینید؛ روی مثمر ثمر بودن فعالیت شغلی‌تان تاثیر مستقیم دارد. بنابراین هنگام خرید صندلی و میز اداری برای کارمندان خود، مهم است که عامل میزان راحتی را به خاطر بسپارید.

شکل ظاهر

طراحی و شکل ظاهری محصولاتی که در این دسته جای می‌گیرند مستقیما با کاربردی بودن آنها ارتباط دارد. به عنوان مثال میز اداری که دارای کشوهای کاربردی و جادار است؛ برای ادارات و شرکت‌هایی که اسناد تجاری مهم در آنها نگهداری می‌شود بسیار مفید خواهد بود.

سهولت تمیز کردن مبلمان

یکی از مواردی که باید در زمان خرید تک تک اجزای یک مبلمان اداری ایده‌ال به آن فکر کنید این است که تمیز کردن محصولی که انتخاب کرده‌اید چقدر آسان خواهد بود و یا چقدر زمان می‌خواهد. معمولا تمیز کردن وسایلی که طرح‌های پیچیده دارند یا میزها و صندلی‌هایی که دارای منبت‌کاری هستند بسیار سخت و زمان‌بر است.

وزن محصول

در برخی از محیط‌های کاری، نیاز است که صندلی‌ها و میزها به صورت مداوم جابه‌جا شوند. اگر چنین نیازی داشته باشید؛ وزن مبلمان برای شما مهم خواهد شد. در این شرایط اگر در خرید وسایل سنگین تردید دارید؛ از فروشنده پرسید که آیا مدلی در بازار وجود دارد که از نظر ظاهری، شبیه به محصول مورد نظرتان باشد اما وزنش کمتر باشد؟

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری ایده آل

امنیت

برخی از تجهیزات اداری طوری طراحی می‌شوند که امنیت کاربر را حین استفاده به خطر می‌اندازند. به عنوان مثال میزهای اداری که روی صفحه آنها شیشه‌ای نازک قرار داده شده است ممکن است بر اثر اعمال فشار زیاد بشکنند و برای کارمند خطرناک باشند. هرگز فریب شیک و ارزان بودن این گونه محصولات را نخورید و در کنار همه فاکتورها به این موضوع فکر کنید که تک تک اجزای مبلمان اداری تا چه حدی ایمن هستند.

خطر آتش‌سوزی

مبلمان اداری چوبی نسبت به تجهیزاتی که از جنس فلز ساخته می‌شوند مقاومت کمتری در برابر حریق دارند. البته محصولات متعدد و جدید بسیاری نیز در بازار وجود دارد که برای تولید آنها از روکش‌های نسوز استفاده می‌شود. معمولا روی بدنه این محصولات گواهینامه‌های مخصوصی درج شده که نشانه از مقاوم بودن تجهیزات در برابر حرارت است.

در کنار تمام مواردی که در بخش‌های بالا به عنوان نکات مهم در زمان خرید مبلمان اداری به آنها اشاره شد؛ ذکر این نکته نیز الزامی است که همیشه نیاز نیست که از مبلمان اداری آماده برای تجهیز دفتر کارتان استفاده کنید. ممکن است شرایط دفتر کار شما طوری باشد که محصولات آماده موجود در بازار از نظر ابعاد و فرم قابل استفاده در این محیط نباشد.

در این شرایط بهترین کار این است که به یک تولید کننده معتبر مراجعه کرده و مبلمان اداری مورد نظر خود را با فرم و ابعاد دلخواه سفارش دهید. اگرچه ممکن است طراحی و تولید مبلمان اختصاصی کمی پرهزینه به نظر برسد؛ اما می‌تواند بهره‌وری نیروی کار را با چیدمان اصولی فضا بهبود دهد و در دراز مدت دستاوردهای قابل توجهی را برای شما به ارمغان بیاورد.

کد خبر: ۲۱۰٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha