۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
معلمان حق‌التدریسی و نهضتی‌ها معاف از مالیات شدند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

معلمان حق‌التدریسی و نهضتی‌ها معاف از مالیات شدند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، به تشریح جزییات مصوبه مجلس برای معافیت مالیاتی افرادی که شامل قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ نمی‌شوند اما مبالغی را در قالب حق‌الزحمه از دولت دریافت می‌کنند، پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین رجایی، با اشاره به یکی از مهمترین معافیت‌های مالیاتی مصوب شده در مجلس که شامل بخش اعظمی از جمعیت شاغل در کشور می‌شود، گفت: یک کار بزرگی که در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس انجام شد تصویب معافیت مالیاتی برای افرادی بود که در قالب قرارداد موقت یا پروژه‌ای با دولت همکاری دارند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این افراد اغلب در قالب حق ساعتی، حق جلسه، حق التدریسی، نهضتی‌ها و ....فعالیت دارند و گاه درآمد آنها به ۷ میلیون هم نمی‌رسد اما تاکنون از دریافتی این افراد مالیات کسر شده است.

وی تصریح کرد: ما پیشنهاد دادیم که این افراد معاف از مالیات شوند ضمن اینکه سقف معافیت مالیاتی را به ۱۰ میلیون تومان افزایش دادیم تا افرادی که دریافتی آنها کمتر از این میزان بود، معاف از مالیات شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس کلیه افرادی که شامل قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ نمی‌شوند اما مبالغی را در قالب حق‌الزحمه از دولت دریافت می‌کنند که میزان آن به ۱۰ میلیون نمی‌رسد از پرداخت مالیات معاف شدند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این مصوبه شامل بخش زیادی از جمعیت کشور می‌شود کما اینکه تمام معلمان خرید خدمات و غیرانتفاعی‌ها نیز مشمول آن می‌شوند.

کد خبر: ۲۱۰٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نهضتی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      کاشکی خبر خوبتون استخدام نهضتیهای بعد از ۹۲بود