۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
پیشروترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی کشور به مزایده گذاشته شد | «ITI» در مسیر احیا

پیشروترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی کشور به مزایده گذاشته شد | «ITI» در مسیر احیا

شیراز- کارخانه مخابرات راه دور ایران، در شیراز به مزایده گذاشته شد و حالا باید دید که با این راهکار کارخانه چگونه به چرخه تولید بر می‌گردد.

بازار؛ گروه استان‌ها: مزایده کارخانه مخابرات راه دور ایران در ۲۶ آذرماه به دلیل فراهم کردن شرایط برای برگزاری به شکل یکجا و نه جداگانه ابطال شد اما امروز دوشنبه ۱۵ اسفندماه بار دیگر این کارخانه به مزایده گذاشته شده است.

نکته مهم و اصلی که در این مزایده مد نظر است بحث اهلیت فرد یا افراد پیشنهاد دهنده است که این مسئله قبل از ارائه پیشنهاد باید هم به لحاظ فنی و هم مالی مشخص شود و چنانچه اهلیت افراد تایید شد آنها می توانند در مزایده شرکت کنند.

اگر مزایده به نتیجه نرسید، با توجه به اینکه کارخانه آی تی آی هم اینک در رهن بانک ملی است، این بانک در قبال مطالبه حدودا ۵۰ میلیارد تومانی خود به شکل مُشاعی در مالکیت این کارخانه سهیم می شود و سایر بدهی‌های کارخانه نیز با فروش تدریجی دیگر بخش‌ها پرداخت می‌شود.

این کارخانه دارای یک ساختمان در خیابان اردیبهشت شیراز نیز هست که ۵۰ درصد درآمد حاصل از فروش آن بنا است صرف پرداخت مطالبات کارگران که در اولویت پرداخت تمام مطالبات قرار دارد شود.ارزش کارخانه آی تی آی بر اساس آخرین کارشناسی انجام شده ۷۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

انتظار می رود که با برگزاری این مزایده تکلیف کارخانه آی تی آی مشخص شود و با واگذاری مالکیت به خریدار جدید، فعالیت کارخانه با حفظ کاربری ادامه یابد.

تایید مزایده کارخانه مخابرات راه دور ایران

رئیس سازمان صمت استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با تایید خبر مزایده کارخانه مخابرات راه دور ایران گفت: این کارخانه امروز با رعایت تمام موازین قانونی به مزایده گذاشته شده است.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر اقدامات زیادی برای احیای این کارخانه انجام شده بود، افزود: انتظار می رود با واگذاری مالکیت به خریدار جدید، فعالیت کارخانه با حفظ کاربری ادامه یابد.

کارخانه صنایع مخابرات راه دور ایران «ITI» پیشرو ترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی کشور تا پایان دهه هفتاد به حساب می آمد. مشکلات کارخانه در ابتدای دهه هشتاد به دلیل واردات بی رویه شروع شد و باواگذاری به بخش خصوصی شدت یافت و سرانجام به بحرانی تبدیل شد که حاصل آن تعطیلی کارخانه بود. اکنون ۱۸ سال است چرخه تولید در آی تی آی شیراز خوابیده و تجهیزات آن خاک می خورد.

کد خبر: ۲۱۰٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha