۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

اولین قدم برای شروع فعالیت وجذب سرمایه دربازار ارزهای رمزنگاری شده، پیداکردن برترین صرافی های ارزدیجیتال است. بنابراین در این مقاله در تلاشیم برترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی را به شما معرفی کنیم.

بازار: به یاد داشته باشید که صرافی‌های معرفی شده در این مقاله بر اساس رضایت و تجربه کاربران جمع‌آوری شده است. در این مسیر از شاخصه‌هایی همچون امنیت، پرداخت سریع، حجم معاملات، کارمزد مناسب، سرعت در انجام معاملات و خرید تتر بدون بدون احراز هویت و دیگر موارد مرتبط را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

صرافی والکس

یکی از قدیمی‌ترین و البته بزرگ‌ترین پلتفرم معاملات ارزی در ایران، صرافی والکس است. صرافی ارز دیجیتال والکس متشکل از ۳۰۰ نیروی انسانی مستقر در واحدهای حسابداری، فنی، بازاریابی، اقتصاد، برنامه‌نویسی، منابع انسانی، پشتیبانی و دیگر حوزه‌های مرتبط به رمز ارز است.

این صرافی اذعان داشته است که هم اکنون سایت صرافی والکس ۸۶ هزار کاربر فعال در زمینه ترید ارزهای دیجیتال دارد. یکی از مهم‌ترین اهدافی که والکس به سمت برترین صرافی های ارز دیجیتال دنبال می‌کند، خلق بستری امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی کاربران و سرمایه‌گذاران است.

والکس برای تامین بیش از پیش امنیت سرمایه و اطلاعات کاربران خود از ورود دو مرحله‌ای استفاده کرده و پیش به سوی توسعه اپلیکیشن موبایل خود است. احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال والکس از دید کاربران سخت و زمان‌بر است؛ اما با این حال نیازی به تهیه کلیپ سلفی با مدارک و مستندات خواسته شده نیست. برای احراز هویت والکس تنها یک عکس متشکل از مشخصات و تعهد نامه کافی بوده و پس از آن اطلاعات شما از سوی پشتیبانی تایید می‌شود. ناگفته نماند که برای تایید احراز هویت به یک خط ثابت احتیاج خواهید داشت تا نیروهای پشتیبانی با قرار قبلی برای احراز هویت با شما تماس بگیرند. جالب توجه است در این راستا صرافی والکس ساعاتی را به افراد شاغل و کارمند اختصاص داده است.

از مزایای صرافی والکس می‌توان به پشتیبانی از ربات تریدر و قابلیت حد ضرر و حد سود اشاره کرد. به گفته کاربران نبود فضای آزمایشی و همچنین بالا بودن نرخ کارمزد نسبت به برترین صرافی های ارز دیجیتال، از مزایای والکس به شمار می‌رود.

شاید برایتان مفید باشد : قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

صرافی نوبیتکس

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس خود را اولین بستر دانش بنیان تبادل ارزهای دیجیتال با تاییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌کند. از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های نوبیتکس که توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرده است، تنوع و تعدد در ارائه ارزهای دیجیتال است. نوبیتکس بطور منظم و هفتگی مسابقاتی را در شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب برگزار می‌کند. از نکات قابل توجه نوبیتکس که آن را در لیست برترین صرافی های ارز دیجیتال قرار داده است، حجم بالای نقدینگی این صرافی است.

وجود بازار آزمایشی، امنیت بالا، احراز هویت سریع و پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، همگی از مزایای صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس به شمار می‌روند.

به گفته و تحلیل کاربران نوبیتکس، کارمزد بالا، پیچیدگی در روند احراز هویت، رابط کاربری گیج کننده و استفاده از کدهای امنیتی تقریبا سخت که گاها برای کاربران دردسرساز می‌شود، همگی برخی از معایب صرافی نوبیتکس هستند.

صرافی رمزینکس

از برترین صرافی های ارز دیجیتال که از سوی جمعی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده است، صرافی ارز دیجیتال رمز می‌توان اشاره کرد. گفتنی است که این صرافی ارز دیجیتال نسبت به دیگر صرافی‌های فعال در ایران، توجه ویژه‌ای به حفظ امنیت اطلاعات و دارایی کاربران خود داشته و دارد.

ارزهای رمزنگاری شده از سوی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در کیف پول‌های سرد با سطح امنیتی بالا حفظ و نگهداری می‌شود. از این رو چنانچه قصد هولد کردن ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی را دارید یا تصمیم بر آن دارید تا مدتی دارایی خود را در بازار ارزهای دیجیتال نگهداری کنید، صرافی رمزینکس می‌تواند به عنوان برترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی شما را همراهی کند.

پلتفرم رمزینکس متشکل از دو بخش صرافی و ترید است. در قسمت صرافی کاربران و سرمایه‌گذاران می‌توانند به راحتی قیمت ارز رمزنگاری شده را مشاهده و معامله خود را انجام دهند. ناگفته نماند که در بخش صرافی کاربران نمی‌توانند قیمت مورد نظر خود را برای انجام معاملات لحاظ کنند. اما در قسمت ترید برخلاف قسمت صرافی معامله‌گران می‌توانند با دیگر کاربران معامله و قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه نمایند.

از نکات مثبت و قوی صرافی ارز دیجیتال می‌توان به پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، قابلیت سفارش گذاری بالاتر یا پایین‌تر از قیمت‌ لحظه‌ای ارز، اپلیکیشن فعال و با رابط کاربری آسان، کیف پول اختصاصی و مطمئن و همچنین ارائه بیش از ۲۶ ارز دیجیتال می‌توان اشاره کرد.

البته که کارمزد بالا و پروسه‌ی احراز هویت طولانی از نقاط ضعف این صرافی به شمار می‌رود.

صرافی بیت پین

صرافی ارز دیجیتال بیت پین یکی از صرافی‌های دانش بنیان در ایران است که به یکی از شرکت‌های بنام در حوزه فناوری‌های دیجیتال وابسته است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که صرافی بیت پین از امنیت بالایی برخوردار است. پس می‌توان انتظار داشت که این صرافی در خلق تجربه کاربری قدمی مثبت بردارد. بیت پین بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند که این امر بیت پین را در زمره‌ی برترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران قرار داده است.

نکته قابل توجه در خصوص صرافی رمز ارز بیت پین این است که این صرافی برای محاسبه کارمزدهای معاملاتی معامله‌گران، بر اساس حجم معاملات و همچنین میزان فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد در سطوح مختلف طبقه بندی می‌شوند. بنابراین با گذر زمان و انجام معاملات بیشتر، کارمزد معاملاتی کاربران و سرمایه‌گذاران به صورت کاهشی خواهد بود.

از مزایای صرافی بیت پین می‌توان موارد زیر را نام برد:

احراز هویت سریع

ارائه گزارش لحظه‌ای قیمت‌ها

انجام معاملات به صورت حضوری

ارائه انواع ابزارهای معاملاتی و تحلیلی حرفه‌ای و اختصاصی

پاسخگویی و پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته

بیت پین همواره در تلاش است تا از نقاط ضعف خود کاسته و به نقاط قوت صرافی بی‌افزاید؛ اما با این حال رابط کاربری نسبتا پیچیده از نقاط ضعف این صرافی ایرانی به شمار می‌رود.

صرافی آوینکس

زمانی که صحبت از برترین صرافی‌ آنلاین ارز دیجیتال می‌شود، بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال به یاد صرافی ارز دیجیتال آوینکس می‌افتند. آوینکس را می‌توان یکی از مطرح‌ترین صرافی‌های ایرانی دانست. از این رو این صرافی توانسته کاربران و معامله‌گران قابل توجهی را به سوی خود جلب کند. آوینکس نه تنها در حفظ تعداد کاربران بالا موفق بوده است، بلکه با افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات ارائه شده، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بیشتری را به سوی خود سوق داده است.

به طور کلی نقاط مثبت و مزایای صرافی ارز دیجیتال آوینکس را می‌توان اینگونه مطرح کرد:

نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های سرد و مطمئن

پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته

دارای اپلیکیشن موبایلی با رابط کاربری بسیار آسان

پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی محبوب و پرطرفدار در بازار

امکان معامله به صورت حضوری

احراز هویت در کم‌تر از ۵ دقیقه

خرید و فروش تتر بدون احراز هویت

انجام معاملات تنها در ۱۵ ثانیه

فراهم کردن پرداخت به واسطه تمام کارت‌های عضو شبکه شتاب

ارائه کیف پول اختصاصی برای هر یک از کاربران

اما صرافی رمز ارز آوینکس معایب مختص به خود را نیز دارد. در واقع در بین نیم میلیون کاربر فعال آوینکس، کاربرانی هستند که از این صرافی به طور کامل رضایت نداشته باشند. توقع کاربران از آوینکس این است که بتواند خود را به سطح صرافی‌های بین‌المللی نزدیک کرده و اهرم‌های مالی یا مارجین‌های گوناگون را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

کد خبر: ۲۱۰٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha