۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی، آخرین برگ از مهم‌ترین طرح صنعتی کشور

تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی، آخرین برگ از مهم‌ترین طرح صنعتی کشور

­معاون صنایع پیشرفته و طرح‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی آخرین برگ از مهم‌ترین طرح صنعتی کشور پس از انقلاب است.

به گزارش بازار، حمید بازارگان در نشست خبری پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین سازه پارس جنوبی با راهبری ایدرو افزود: این مگاپروژه با ۱۵۰ میلیارد دلار طرح صنعتی سبب می‌شود که از رقیب قطری خود که شرکت‌های آمریکایی در طرح‌های آن حضور دارند، پیشی گرفته و بیش از آن‌ها گاز تولید کنیم.

معاون ایدرو ا ضافه کرد: این طرح بزرگ، بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در دو دهه اخیر و حاصل تلاش‌های ۲۰ ساله است و فاز ۱۴ آخرین برگ از این کتاب است که بسته خواهد شد.

وی به توقف پنج ساله این طرح اشاره کرد که یکی از دلایل آن قرار گرفتن مخزن آن در کنار خط مرزی با قطر بود.

بازارگان، ارزش این طرح را حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: یکی از موانع مهم پیش رو، توقف اعتبارات این طرح بود، اما در مدت کوتاهی در سه سال این مسائل حل و فصل شد.

وی همچنین فاز ۱۴ پارس جنوبی را بزرگترین طرح توسعه کشور در موضوع ساخت داخل پس از تحریم‌های سال ۹۷ برشمرد و افزود: هشت شرکت ایرانی در این طرح نقش داشتند و با همکاری خوب وزارتخانه‌های صمت و نفت، سعی کردیم شرکت‌ها را در این زمینه توانمند کنیم.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha