۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
ارتقاء زیرساخت‌های بندری بوشهر و اتصال به شبکه ریلی
عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد:

ارتقاء زیرساخت‌های بندری بوشهر و اتصال به شبکه ریلی

بوشهر- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارتقاء زیرساخت‌های بندری بوشهر و اتصال به شبکه ریلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالکریم جمیری بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح پایانه مسافری دریایی بین‌المللی بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی استان بوشهر مورد تاکید قرار دارد و مسئولان باید در این مسیر اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: حجم صادرات و واردات کالا از بنادر استان بوشهر با رشد چشمگیری مواجه شده و اگر ظرفیت بنادر، ارتقا پیدا نکند، در مبادلات تجاری با مشکل مواجه می‌شویم.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، عمق کانال دسترسی بندر بوشهر ۱۰.۵ متر است و امکان پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی فراهم نیست که باید زمینه بهبود این وضعیت فراهم شود.

جمیری تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل اعم از زمینی و دریایی و ریلی و هوایی، بسترساز توسعه همه جانبه استان است که از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم ورود کنند.

وی اضافه کرد: اتصال بوشهر به شبکه ریلی امری ضروری است که رئیس جمهور نیز بر لزوم تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز تاکید کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه بندر گناوه اجرایی و عملیاتی شده که ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طرح است و انتظار داریم طرح توسعه بنادر ریگ و دیلم نیز کلید بخورد.

کد خبر: ۲۰۹٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha