۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
استلانتیس کارگران را راننده می کند| چالش کمبود راننده کامیون در  خودرو سازان اروپایی
بازار خبر می دهد

استلانتیس کارگران را راننده می کند| چالش کمبود راننده کامیون در خودرو سازان اروپایی

گروه خودروسازی استلانتیس به دلیل دپوی بالای خودروهای تولید شده در پارکینگ شرکت های زیرمجموعه، تصمیم دارد کارگران خط تولید را آموزش و به عنوان راننده کامیون به خدمت بگیرد.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از پیامدهای متعدد جنگ روسیه و اوکراین، کمبود رانندگان کامیون در اروپا است. تعداد قابل توجهی از رانندگان کامیون در اروپا مشغول جابجایی اقلام موادغذایی و سایر کالاها به دلیل جنگ مذکور هستند. این مورد سبب شده طی سال میلادی گذشته کمترین میزان خودرو به نمایندگی های خودروسازان در سراسر اروپا ارسال شود.

از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۱ بحران همه گیری ویروس کرونا در کنار کمبود جهانی تراشه ها، عرضه خودرو به بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد. اما از سال گذشته تا امروز بحران جدیدی به نام «کمبود راننده کامیون» خودروسازان اروپایی را به چالش کشیده است. در دوران پسا کرونا و آغاز مجدد تولید خودرو با تمام ظرفیت در واحدهای تولید کننده، تحویل خودرو به مشتری با چالش های لجستیکی مواجه شد.

گروه خودروسازی استلانتیس به دلیل دپوی بالای خودروهای تولید شده در پارکینگ شرکت های زیرمجموعه، تصمیم جدیدی جهت عرضه خودرو به مشتریان اتخاذ کرده است. براساس سیاست جدید این گروه خودروسازی، کارگران خط تولید می توانند جهت آموزش رانندگی با کامیون ثبت نام و به عنوان راننده در سیستم لجستیک این خودروساز مشغول به کار شوند. براساس آنچه که چهارمین خودروساز بزرگ دنیا اعلام کرده است تا کنون ۱۴۰ نفر از کارگران این گروه برای فعالیت در سیستم لجستیک استلانتیس ثبت نام کردند.

گروه خودروسازی استلانتیس در اروپا شرکت های آبارث، آلفارومئو، سیتروئن، دی اس، فیات، لانچیا، مازراتی، اوپل، پژو و واکسهال را در زیر مجموعه های خود دارد. این گروه خودروسازی چهارمین خودروساز بزرگ دنیا از نظر تعداد تولید و برند است.

براساس سیاست جدید گروه خودروسازی استلانتیس افرادی که به عنوان راننده استخدام می شوند، شغل دائمی داشته و حقوق آن نسبت به آنچه که در خط تولید دریافت می کنند، بیشتر است. در صورتی که راننده ای از شغل خود خسته و تمایل به فعالیت مجدد در خط تولید داشته باشد، می تواند به شغل قبل خود باز گردد.

گروه خودروسازی استلانتیس اعلام کرده است که اگر مشتریان نسبت به دریافت خودرو در محل زندگی خود شکایت دارند، می توانند جهت تحویل زودتر خودرو به کارخانه های خودروسازی این شرکت در سراسر اروپا مراجعه کنند.

همزمان با سیاست جدید این گروه خودروسازی در اروپا، شرکت خودروسازی رنو نیز برای حل بحران عرضه خودرو در سراسر اروپا با شرکت ادکو گروه جهت استخدام و جذب رانندگان کامیون وارد مذاکره شده است.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha