۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
سدهای باغان و اخند در استان بوشهر با دستور رئیس جمهور آبگیری شدند

سدهای باغان و اخند در استان بوشهر با دستور رئیس جمهور آبگیری شدند

بوشهر- سدهای باغان و اخند با سرمایه ‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال در استان بوشهر با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی آبگیری و وارد مدار شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، دقایقی پیش با دستور رئیس جمهور، سدهای "باغان" و "اخند" در استان بوشهر با مجموع سرمایه گذاری ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، آبگیری شد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر در این آیین اظهار داشت: تکمیل سدهای در دست اجرای استان از اولویت‌های وزارت نیرو است.

وی افزود: سد باغان و سد اخند از نیازهای مهم استان در حوزه آب شرب و آب کشاورزی است.

سید علی محمدی خاطر نشان کرد: سد باغان به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ تامین آب جنوب استان بوشهر، کنترل سیلاب‌های رودخانه باغان، تامین آب شرب و صنعت در شهرستان جم و تامین آب کشاورزی شهرستان دشتی را انجام می‌دهد.

وی گفت: این سد از نوع بتنی غلتکی و با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب است که در افق پیش بینی شده طرح، آب شرب پایداری برای بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بخش ریز و انارستان شهرستان جم را فراهم می‌کند.

محمدی بیان کرد: از سوی دیگر با تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه، بویژه صنعت نفت و گاز که هم اکنون از طریق آب زیرزمینی انجام می‌شود، آبخوان‌های دشت‌های جم و ریز احیا خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: سد اخند نیز یکی دیگر از پروژه‌های آبگیری شده همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان بوشهر است که با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال در مجاورت روستای اخند عسلویه احداث شده است.

وی اضافه کرد: این سد از نوع بتنی وزنی است و علاوه بر کنترل سیلاب رودخانه اخند، تامین آب شرب و کشاورزی منطقه را نیز بر عهده دارد.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha