۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
 ایرانسل ملاک بزرگ  در بازار اجاره و خرید و فروش ملک| اپراتور موبایل عاشق پرسپولیس شد!
سرخابی ها خصوصی نمی شوند خصولتی می شوند!

ایرانسل ملاک بزرگ در بازار اجاره و خرید و فروش ملک| اپراتور موبایل عاشق پرسپولیس شد!

خبرها حاکی از این است که دولت دو باشگاه سرخابی را خصوصی سازی نمی کند بلکه خصولتی می کند و تاکنون مشخص شده ایرانسل به دنبال خرید پرسپولیس است.

بازار؛ گروه بورس: ایرانسل بعد از ورود جدی به بازار مسکن و اجاره آنها اکنون به دنبال خرید یک باشگاه است. ایرانسل ماه ها است که به دنبال خرید املاکی است که دکل هایش را در انها نصب کرده و در سال جاری در این باره ورود جدی تری برای تبدیل فروش بیت به ملک داشته است. به زودی این شرکت به یکی از بزرگترین ملاکان ایران تبدیل می شود که به غیر از سود حاصل از تبدیل قیمت ارزش گذاری اموالش، سود سرشاری را از اجاره اموال خریداری شده می برد.

موضوع واگذاری سرخابی ها گرچه بیش از یک دهه مطرح شده، اما همیشه در حد حرف و حدیث باقی مانده بود گویا در مقطع کنونی اراده برای واگذاری سهام آنها وجود دارد مشروط به اینکه در بدنه حاکمیت باقی بماند و عملا خصوصی سازی واقعی برای این دو باشگاه به دلیل ساسی شدن محال است.

پس از واگذاری بخشی از سهام باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی حالا صحبت از واگذاری ۵۱ درصد سهام این باشگاه تحت سه بلوک ۱۷ درصدی به میان آمده است. در این بین یکی از شرکت‌هایی که به احتمال فراوان یک بلوک ۱۷ درصدی پرسپولیس را خریداری خواهد کرد، شرکت ایرانسل خواهد بود که در سال‌های اخیر هم به عنوان اسپانسر اصلی این باشگاه فعالیت کرده است.

به دلیل حساسیت‌هایی که برای واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال وجود دارد، به نظر می‌رسد بلوک ۱۷ درصدی این باشگاه‌ها به شرکت‌های خصولتی داده خواهد شد تا ضمن خصوصی‌سازی، چتر حمایتی دولت همچنان به شکل نامحسوس بر بالای سر این دو باشگاه باشد. در صورت رخ دادن این مساله ترکیب هیات‌مدیره باشگاه هم تغییر خواهد کرد و سه عضو اقتصادی در چینش جدید هیات‌مدیره حضور خواهند داشت.خبرها حاکی از این است که دولت دو باشگاه سرخابی را خصوصی سازی نمی کند بلکه خصولتی می کند و تاکنون مشخص شدت ایرانسل به دنبال خرید پرسپولیس است.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha