۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
هواپیماهای بدنه باریک در رامسر پذیرش می شوند
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها:

هواپیماهای بدنه باریک در رامسر پذیرش می شوند

رامسر - مدیرعامل شرکت فرودگاه های و ناوبری هوایی کشور گفت: با افتتاح باند جدید بتنی، هواپیماهای بدنه باریک در فرودگاه رامسر پذیرش می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیاوش امیرمکری یکشنبه شب در حاشیه بازدید از فرودگاه رامسر در غرب مازندران با اشاره به آغاز طرح توسعه فرودگاه رامسر از سال ۸۸ و ساخت باند بتنی در آن، هزینه اجرای این طرح را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مرحله اول فرودگاه برای پرواز هواپیماهای بدنه باریک با برد متوسط و ظرفیت ۱۵۰ مسافر آمادگی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع پروازی موجود در انتهای باند و رایزنی در این بخش با بیان اینکه طرح توسعه فرودگاه رامسر ادامه می یابد، توسعه زیرساخت های ترمینالی را از جمله نیازها بیان کرد و درباره ایجاد مرز هوایی و پروازهای خارجی نیز گفت: این طرح نیز از طریق استانداری در حال پیگیری بوده اما نیازمند هماهنگی با وزارت امور خارجه و ارگان های مربوط است.

 انجام پرواز از رامسر به ۵ مسیر
سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه های مازندران نیز با بیان اینکه طرح توسعه و ایجاد باند جدید بتنی ۱۱ سال طول کشید، به موانع موجود در اطراف باند اشاره و اضافه کرد: باید با رفع موانع، از ظرفیت اسمی فرودگاه استفاده کنیم.

وی با اظهار اینکه چشم انداز خوبی برای فرودگاه رامسر و توسعه گردشگری در آن ترسیم شده است، افزود: طرح جامع فرودگاه رامسر تصویب شده و آماده ابلاغ است.

وطنخواه با اظهار اینکه در مرحله اول هواپیماهای بدنه باریک با ظرفیت متوسط در فرودگاه پذیرش می شوند، ادامه داد: هم اکنون در پنج مسیر پروازی در فرودگاه رامسر پرواز انجام می شود که این تعداد چهار برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه های مازندران عزم ملی برای رفع موانع پروازی در فرودگاه رامسر را ضروری دانست و گفت: در زمینه برقراری پروازهای هوایی نیز نیازمند کسب محوز مرز هوایی هستیم.

سه فرودگاه در مازندران فعالیت دارد.

کد خبر: ۲۰٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha