۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
آخرین فاز پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد| حسنوند: ۵۰ میلیون متر مکعب تولید گاز فاز ۱۴

آخرین فاز پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد| حسنوند: ۵۰ میلیون متر مکعب تولید گاز فاز ۱۴

بوشهر- فاز ۱۴ به عنوان آخرین فاز پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور و مدیران صنعت نفت به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، دقایقی پیش، فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان آخرین فاز پارس جنوبی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و وزیر نفت و مدیران استان بوشهر و متولیان صنعت نفت و گاز به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در حاشیه افتتاح این فاز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی بالغ بر ۵.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

فریدون حسنوند با بیان اینکه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه فاز ۱۴ تولید و فرآورش می‌شود، افزود: ۷۰ درصد تجهیزات فاز ۱۴ پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی ساخته شده است و این‌فاز نماد توان دانشمندان ایرانی است.

بر اساس این گزارش، تولید تجمعی گاز فاز ۱۴ تا به امروز قریب ۶۲ میلیارد مترمکعب تخمین زده می‌شود و ارزش قراردادی و سرمایه‌گذاری در بخش حفاری، سکوهای دریایی، خطوط لوله و تأسیسات خشکی ۵.۳ میلیارد دلار بوده که از سوی شرکت ملی نفت ایران تأمین و پرداخت شده است.

محصولات این پالایشگاه مشابه طرح‌های دو فازی پارس جنوبی شامل روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان به‌منظور تزریق به خط لوله سراسری، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن ال‌پی‌جی است.

کد خبر: ۲۰۹٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha