۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
شاخص بورس سقف تاریخی خود را خواهد شکست؟؟!
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

شاخص بورس سقف تاریخی خود را خواهد شکست؟؟!

نائینیان کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار ارزندگی لازم را بدون دلار نیز دارد اما رشد دلار باعث بسته شدن چند کندل قوی شد که شاهد بودیم شاخص کل بالای محدوده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

سمیه شوریابی؛ بازار: نیما نائینیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه ضمن اشاره به روند بازار بورس طی هفته ای که گذشت، ابراز داشت: شاخص جهش بسیار خوبی را در روزهای شنبه و یکشنبه تجربه کرد، شاید بتوان این رشد شاخص را به واسطه رشد دلار نیز تلقی کرد هر چند این مسئله باید جداگانه بررسی گردد چرا که معتقد هستم بازار ارزندگی لازم را بدون دلار نیز دارد اما رشد دلار باعث بسته شدن چند کندل قوی شد که شاهد بودیم شاخص کل، بالای محدوده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص بورس سقف تاریخی خود را خواهد شکست؟؟!

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تشریح کرد: طی روزهای بعد، بازار به اصطلاح مقداری شل کرد و در روز چهارشنبه با کاهش حجم تقاضا رو به رو شد و طبیعی بود مقداری از مسیر آمده را برگردد چنانچه ابتدای صبح چهارشنبه، تقریباً عرضه ها شروع شد و در ادامه بازار مقداری با تقاضا همراه شد اما هنگامی که بازار به سطحی رسید که بتواند باز هم روند صعودی خود را حفظ کند دوباره عرضه ها شروع و سنگین شدند که در نهایت ۱۶ هزار و ۳۴۹ واحد شاخص کل منفی شد و شاخص هم وزن نیز ۰/۲ درصد منفی خورد.

خروج پول حقیقی نکته منفی بازار

نائینیان با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه تقریباً اکثر سهام در مدار مثبت طی شدند، بیان کرد: مثبت بودن سهام کوچک و متوسط نشان از عملکرد خوب آن ها می باشد، ارزش معاملات نیز حدود ۹ هزار میلیارد تومان بود که تقریباً خوب به حساب می آید که این ارزش معاملات و نیز حجم معاملات در این هفته به شدت بالا بود، اما نکته منفی خروج پول حقیقی از بازار می باشد که در روز چهارشنبه با خروج ۸۸۴ میلیارد تومان پول حقیقی همراه شد.

نائینیان با بیان اینکه اصلاح در روز چهارشنبه اصلاحی در روند صعودی شاخص می باشد، تأکید کرد: امیدوار هستیم در ادامه و در روزهای آتی با متعادل تر شدن بازار و نوسان کندل های قوی، روند صعودی حفظ شود و بازار سقف قبلی خود را ببیند و شاخص بتواند بالاخره سقف تاریخی خود را بشکند.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مالباخته بورس IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      2 0
      به برکت نرم افزارهای جدید شاید شاخص بتواند سقف قبلی رابیشترازآنچه انتظارمی رود بشکند این شاخص واقعی نیست قیمت نمادها گویای همه چیزاست
    • مالباخته بورس IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      1 0
      این خروج پول ها توسط حقیقی ها نیستند بلکه حقیقی های رانتی حقوقی هایند لطفاً روندمعاملات نماد" وپاسار "را بررسی بکنید