۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
 مردم «تحمل» گران شدن یکباره اجناس را ندارند
یادداشت؛

مردم «تحمل» گران شدن یکباره اجناس را ندارند

یزد- «این روزها شاهد نوسانات قیمت در اقلام مورد نیاز مردم هستیم حال آنکه مردم تحمل گران شدن یکباره اجناس و کالاها در بازار را ندارند» این بخشی از یادداشت حسنی رئیس اتاق اصناف یزد برای بازار است.

علیرضا حسنی؛ بازار: مردم «تحمل» گران شدن یکباره اجناس و کالاها در بازار را ندارند و در کنار تحمل، جامعه، «آمادگی» لازم برای این میزان افزایش قیمت‌های یکباره را هم ندارد. بهم‌ ریختگی بازارها در چند هفته اخیر تبعاتی برای بازاریان به دنبال داشته و ضروری است که دولت در حوزه تصمیم‌گیری با قدرت بسیار بیشتری وارد عمل شده و اوضاع فعلی ارز را ساماندهی کند.

به عنوان رئیس اتاق اصناف استان یزد، چند سئوال از دولتمردان و مسئولان تصمیم گیرنده دارم؛ آیا می دانید بی ثباتی در بازار ارز اثر مستقیم بر بازاریان دارد و سرمایه آنان را به سمت سقوط پیش می برد؟ آیا می‌دانید بی ثباتی در بازار ارز اثر مستقیم بر سفره های مردم دارد و فقر را در جامعه بیشتر و گسترده تر می کند و آیا می دانید با بی ثباتی در بازار ارز چه اتفاقی برای کالای پر مصرف خانوارها خواهد افتاد؟

دولت وضعیت ثبات را جدی بگیرد

دولت باید موضوع ثبات در بازار ارز را جدی بگیرد و برنامه‌ای برای این موضوع ارائه و راه حلی برای برون رفت از این بحران اقتصادی پیدا کند. وظیفه ما به عنوان اتاق اصناف کنترل و نظارت در بازار است که به آن آشنایی کامل داریم و از عهده انجام آن به خوبی بر می آییم، ولی سئوال اینجاست روی چه قیمتی؟ قیمت دیروز یا قیمت امروز؟

این یک واقعیت است که متاسفانه همه بخش های مختلف جامعه و کشور به بازار ارز وابسته شده و بی ثباتی در ارز بر بازارها و بخش های مختلف جامعه تاثیر می گذارد و این موضوع کار را برای بازرسان ما سخت می کند با این حال بازرسان اتاق اصناف موضوع نظارت بر بازار را به صورت ویژه از ۲۰ بهمن ماه آغاز کرده اند که تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت و در این مدت روزانه بازار با گشت های مشترک رصد می شود.

اتاق اصناف در این مدت سعی دارد که آنچه مصوبه و نرخ نامه های مصوب است را مورد بازرسی قرار دهد البته ناگفته نماند که بازاریان یزدی همیشه نرخ را رعایت کرده اند همچنین در مورد کالاها و ارزاق عمومی مردم از قبیل گوشت، مرغ و میوه شب عید هم در استان ها برنامه ریزی در جلسات تنظیم بازار توسط استانداران صورت گرفته که در هیچ استانی با کمبود مواجه نباشیم. مید دارم که دولت با به کارگیری از کارشناسان متخصص در حوزه اقتصاد بتواند به ارز ثباتی دهد تا بازار به آرامش برسد.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha