۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
۳ بار افزایش قیمت در دو هفته هم تولیدکننده را خسته و هم مشتریان را ناراضی می کند
مدیرعامل شرکت ساتیدا به بازار گفت

۳ بار افزایش قیمت در دو هفته هم تولیدکننده را خسته و هم مشتریان را ناراضی می کند

کرج- مدیرعامل شرکت ساتیدا با بیان اینکه طی دو هفته سه بار افزایش قیمت روی مواد اولیه داشتیم، گفت: تغییر قیمت ها هم ما را خسته و هم مشتریان را ناراضی کرده است و در کل قیمت ها غیرمعقول بالا می رود.

گروه استان ها بازار؛ ایمان علی اصغر مدیرعامل شرکت ساتیدا «تولید کننده یراق آلات، دستگیره کابینت و دستگیره درب» در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: معضل اصلی ما در تولید تهیه مواد اولیه و تغییر قیمت روزانه است.

علی اصغر با اشاره به تاثیر مستقیم نوسانات روی قیمت گذاری محصولات تولیدی گفت: ما در این دو هفته اخیر سه بار تغییر قیمت داشتیم و این موضوع به صورتی شده که خجالت می کشم تغییر قیمت بدهم.

مواد اولیه ما «زاماک و آلومینیم» است که با تغییر قیمت ها گران می شود. در واقع این تغییرات هم خسته کننده شده و هم مشتریان از دست ما ناراحت هستند و قیمت ها بسیار غیرمعقول شده است. جنس های ما پنج سال گارانتی بی قید و شرط دارد و در صورت بروز مشکل جنس هایمان را مرجوع می کنیم و جنس های مرجوعی را با کمال میل از مشتری می‌پذیریم و این کار باز تا حدودی برای حفظ مشتریان ما کمک می کند.

مدیرعامل ساتیدا گفت: هر ساله برج ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ باید اوج کاری ما باشد و درواقع کار ما در این سه ماه یک طرف و کار در ماه های دیگر یک طرف است اما حقیقتا امسال تغییر مداوم قیمت ها بسیار تاثیر گذار بود و بازار ضعیف شد و فروش ما پایین آمد

وی اظهار کرد: هر ساله برج ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ باید اوج کاری ما باشد و درواقع کار ما در این سه ماه یک طرف و کار در ماه های دیگر یک طرف است اما حقیقتا امسال تغییر مداوم قیمت ها بسیار تاثیر گذار بود و بازار ضعیف شد و فروش ما پایین آمد. قطعا" این مشکل فقط برای ما نبود بلکه همه همکاران ما درگیر این مشکلات هستند.

علی اصغر در پاسخ به این پرسش خبرنگار بازار که بازار هدف شما داخلی است یا صادرات هم دارید، گفت: ما یکسال است شروع به کار کردیم و فعلا فقط بازار داخل را ساپورت می کنیم و بازار خارجی از برنامه های سال آینده مان است. چند مشتری (ازعراق و افغانستان) هم با ما صحبت کردند اما اول باید بتوانیم کشور خود را تامین کنیم سپس به سراغ کشورهای دیگر برویم.

مدیرعامل شرکت ساتیدا با اشاره به تاثیر افزایش قیمت ها روی سرمایه اولیه تولید گفت: برای گرفتن وام برای جبران کسری نقدینگی رایزنی کردیم اما تاکنون نتوانستیم وامی دریافت کنیم. چون صنف ما نقدینگی کمی دارد مواد اولیه را به صورت نقدی تهیه می کنیم سپس به صورت چک و وعده به مشتری می فروشیم که تقریبا این شرایط را از یک تا سه ماه داریم. به همین دلیل معمولا متضرر می‌شویم و طی صحبتی که با مشتری داشتیم نمی شود قیمت را بالا و پایین کرد پس مجبوریم به همان قیمت بدهیم از این بابت امسال خیلی متضرر شدیم و متاسفانه بیشتر مبلغی که کار کردیم ضرر رفت.

تولیدات زیرپله ای به تولیدکنندگان مجاز آسیب می زند

وی در توضیح یکی دیگر از معضلات تولید گفت: در حال حاضر افرادی هستند که به صورت زیر پله کار می‌کنند و مالیات، بیمه و حقوق ما را ندارند و برای کارمندانشان هم سرویس ندارند، طبعا قیمت تمام شده شان هم خیلی کمتر از ما است که کارخانه داریم و آشکارا و درست مشغول هستیم و این کار به تولیدکنندگان دیگر آسیب می زند. بنظر من بازار ایران برعکس است هر چقدر بیشتر تولید می کنیم سخت تر می توانیم بفروشیم و قیمت تمام شده بالاتر درمی‌آید. تعداد کارگران بیشتر می‌شود تامین کردن کارگران هم سخت تر می شود اما هر چقدر تعداد کمتر باشد و به صورت کارگاهی کار می کنیم راحت تر است.

علی اصغر در پاسخ به میزان اشتغالزایی این شرکت گفت: درحال حاضر ۳۰ نفر مشغول بکار داریم اما در صورت رفع این موانع توان و ظرفیت افزایش تا ۷۰ نفر را داریم.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha