۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
شرایط همکاری برای تولید کتاب صوتی و پادکست

شرایط همکاری برای تولید کتاب صوتی و پادکست

برای آشنایی با شرایط استخدام گوینده برای تولید کتاب گویا و پادکست صحبت خواهیم کرد.

به گزارش بازار، واضح است که نمی‌توان تأثیر مثبت صدای انسان را در انتقال مفاهیم و پیام‌ها نادیده گرفت؛ اما برای تأثیر بیشتر، لازم است که گوینده دارای مهارت و ویژگی‌های خاصی باشد. شاید جنس صدای خوب نقطه قوت گوینده در این حرفه به‌حساب بیاید؛ اما علاوه بر جنس صدا، لازم است که حتماً مهارت‌هایی نظیر فن بیان، سبک خاص گویندگی و... را دارا باشد. در ادامه برای آشنایی با شرایط استخدام گوینده برای تولید کتاب گویا و پادکست صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

ویژگی‌های گوینده خوب

امروزه با رشد فناوری، تمامی کسب‌وکارها به سمت دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی و تبلیغات ویدیویی روی آورده‌اند. یکی از مواردی که در ویدیویی‌های تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد، گویندگی است. گویندگی با یک صدای خوب، به فیلم تبلیغاتی جان و روح می‌دهد و یک ابزار تبلیغاتی مناسب برای جذب بیشتر مخاطب است. هم‌اکنون وب‌سایت‌های زیادی در حال تولید محتوای متنی برای افزایش مخاطب هستند که اگر این محتواها به‌وسیله یک نریشن حرفه‌ای تبدیل به پادکست شوند، بازدید چند برابری سایت را مشاهده خواهید کرد. صدای گوینده هنگام تولید محتوا به‌صورت پادکست و یا هر محتوای صوتی دیگر، بیشترین اثرگذاری را دارد و هرچقدر گوینده حرفه‌ای‌تر باشد، می‌تواند ارتباط صمیمانه و دوستانه‌تری با مخاطبان برقرار کند. به همین دلیل برای استخدام گوینده  یک سری ویژگی‌هایی مدنظر است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مهارت‌های گفتاری و نوشتاری

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که در استخدام گوینده در نظر گرفته می‌شود، فن بیان متقاضی گویندگی است. تولید محتوا برای پادکست نیازمند صدای دلپذیر و بسیار کنترل‌شده‌ای است که بامهارت گوینده‌ای حرفه‌ای، زمان‌بندی‌شده و کلمات نیز با تلفظ مناسب بیان می‌شوند. همچنین داشتن مهارت‌های نوشتاری گویندگان، از دیگر ویژگی‌های خوب آن‌ها به‌حساب می‌آید.

آزمون

مهارت جست‌وجو و تحقیق

یک گوینده حرفه‌ای و ماهر درباره‌ موضوعات مهم روز تحقیق می‌کند و از دانش بالایی برخوردار است. چون در این حالت قادر خواهد بود در رابطه با موضوعات متفاوت در جریان برنامه‌های خود، اظهارنظر کند.

تسلط گوینده بر زبان و ادبیات

یکی دیگر از شروط تأثیرگذاری حداکثری گوینده بر ذهن مخاطب، آشنایی و تسلط وی بر نکات ادبی، ترکیب‌ها، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌ها و داشتن دایره لغات وسیع است. چنانچه گوینده این ویژگی‌ها را داشته باشد، می‌تواند با انتقال صحیح و دقیق مطالب بر اساس همین ویژگی‌ها، تأثیر ایده آلی بر ذهن مخاطب خود بگذارد. همچنین لحن گوینده متناسب با اهداف کسب‌وکار و مخاطبان، متفاوت خواهد بود؛ لذا لازم است گوینده قادر به اجرای رسمی و غیررسمی نیز باشد.

محتوای سخنرانی

مهارت‌های کامپیوتری

مهارت داشتن در کار با ابزارهای میکس و مستر و دستگاه‌های مرتبط با پخش، نقطه قوتی برای گوینده به‌حساب می‌آید. گوینده در صورت داشتن چنین مهارت‌هایی نسبت به رقیبان خود، شانس بیشتری در استخدام دارد.

آزمون

مهارت‌های ارتباطی

یک گوینده حرفه‌ای و ماهر باید بتوانند به‌خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند و از مهارت‌های ارتباطی خوبی بهره‌مند باشد.

اعتمادبه‌نفس

داشتن اعتمادبه‌نفس و حفظ خونسردی در این شغل بسیار مهم است؛ درصورتی‌که متقاضی قادر به کنترل استرس و خونسردی خود باشد، می‌تواند نسبت به یک گوینده حرفه‌ای‌ اما با اعتمادبه‌نفس ضعیف، شانس بیشتری برای استخدام شدن داشته باشد.

دیگر مهارت‌های لازم برای گویندگی

از دیگر مهارت‌های لازم برای گویندگی حرفه‌ای، حفظ تعادل بین هیجان و حالت عادی، داشتن صدای خوب و رسا، انتقال حس و حال متن به مخاطبان، توانایی کنترل لهجه، داشتن لحن صمیمانه و مهارت بالا در تلفظ درست کلمات است. حرفه‌ گویندگی نیاز به مهارت‌های خاص، تسلط بر راهکارهای جذب مخاطب و آشنایی با کسب‌وکارهای مختلف دارد.همان طورکه گفته شد، یک گوینده حرفه‌ای و باتجربه قبل از ورود به استودیوی ضبط، لازم است جهت داشتن تسلط بیشتر بر موضوع، اطلاعاتی را از پیش درباره‌ موضوع پادکست کسب ‌کند و تحقیقات کافی را انجام دهد. همچنین از یک گوینده حرفه‌ای انتظار می‌رود که از رویدادهای مهم روز و به‌خصوص در حوزه‌ تخصصی خود اطلاعات کافی داشته باشد و بتواند در طول یک برنامه ضبط، در رابطه با آن موضوعات به‌صورت تخصصی اظهارنظر نماید.

دعوت به همکاری گویندگان در شبکه مترجمین اشراق

شبکه مترجمین اشراق از گویندگان زبان فارسی و سایر زبان‌ها در سطح حرفه‌ای تا سطح غیرحرفه‌ای در حوزه پادکست عمومی، پادکست توضیح محصول، پادکست برای وبلاگ، پادکست موضوعات تخصصی، پادکست تحلیلی، تبدیل کتاب عمومی به صوت، تبدیل کتاب تخصصی به صوت، دستگاه‌های نوبت‌دهی، محتوای صوتی آموزشی، محتوای صوتی سخنرانی، گویندگی موشن گرافیک، گویندگی دکلمه، گویندگی صداگذاری بازی‌های کامپیوتری و موبایلی، گویندگی کلیپ تبلیغاتی، گویندگی دوبله فیلم و سریال، گویندگی آگهی‌های تبلیغاتی، پیام تلفن گویا، پیام صوتی جهت ارسال به مشتریان و ... دعوت به همکاری می‌نماید. شما به‌عنوان گوینده در شبکه مترجمین اشراق تنها موظف به انجام گویندگی محتوا خود خواهید بود و بقیه مراحل توسط مؤسسه انجام می‌شود. پرداخت حق‌الزحمه گویندگان دقیقاً در زمان مقرر انجام خواهد گرفت و کلیه جزئیات صورت‌حساب‌ها از پنل هر گوینده قابل‌بررسی است.

قرارداد

کد خبر: ۲۰۸٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فریده جلالی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
      0 0
      علاقمند به همکاری درزمینه پادکست وکتاب صوتی هستم