۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
صادرات، راه برون‌رفت از رکود صنایع دستی

صادرات، راه برون‌رفت از رکود صنایع دستی

معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: صنایع دستی ایران دارای ظرفیت بالقوه‌ای برای صادرات است، که با رفع موانع مانند حذف کدهای گمرکی و یکپارچگی قوانین در برنامه هفتم توسعه می‌توان به صادرات این صنعت کمک کرد.

به گزارش بازار، مریم جلالی، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی ایران ظرفیت بالایی برای صادرات دارد که با ایجاد هولدینگ صنایع دستی و کنسرسیوم‌های صادراتی، کشورهای مقصد احصاء می‌شوند.

جلالی افزود: برای معرفی صنایع دستی برای استانداردسازی با شاخص‌های بین المللی در صنایع دستی نیاز به شرکت‌های واسط داریم. این شرکت‌ها با بازاریابی و پشتیبانی می‌توانند به زنجیره تولید و صادرات صنایع دستی کمک کنند.

وی با اشاره به ظرفیت صنایع دستی ایران برای صادرات گفت: صادرات راه برون رفت از رکود صنایع دستی است. صنایع دستی کشورمان دارای مشتریان بلقوه است که میتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی در ادامه گفت: از اقدامات دولت سیزدهم حذف پیمان سپاری ارزی برای صادرات صنایع دستی بوده، که کمک به تجارمان است.

وی با اشاره به موانع در صادرات صنایع دستی گفت: با رفع موانع مانند حذف کدهای گمرکی و یکپارچگی قوانین در برنامه هفتم توسعه می‌توان به صادرات این صنعت کمک کرد.

جلالی در پایان بیان کرد: میزان صادرات صنایع دستی ایرانی در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ میلیون دلار بوده، که این میزان در ده ماهه امسال به ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha