۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
توسعه مبادلات مرزی ایران و پاکستان نیازمند تکمیل راه های دسترسی است
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان:

توسعه مبادلات مرزی ایران و پاکستان نیازمند تکمیل راه های دسترسی است

زاهدان-مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای تکمیل محور ارتباطی خاش -روتک که در توسعه مبادلات مرزی ایران و پاکستان حائز اهمیت است ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز داریم.

به گزارش بازار به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء الله اکبری ظهر امروز در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور روتک خاش و پروژه احداث راه اصلی در محور اسکل آباد -گوهرکوه - بزمان، اظهار داشت: احداث این محور برای شهرستان خاش و مرکز استان بسیار با اهمیت بوده و طول این محور ۱۲۰کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۱کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده و ۱۴ کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.

اکبری افزود: تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این محور که به عنوان یکی از سخت ترین و صعب العبور ترین راههای استان بشمار می رود هزینه شده است.

وی تصریح کرد: جهت تکمیل این پروژه که در توسعه مبادلات مرزی ایران و پاکستان حائز اهمیت است ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری این پروژه مسیر ۳۵۰ کیلومتری سراوان_ جالق_ روتک به ۱۲۰ کیلومتر کاهش پیدا می کند.

اکبری افزود: با توجه به اینکه ساخت مسیرهای ارتباطی یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف است تلاش همکاران ما در این اداره کل تردد روان و ایمن کاربران جاده ای و کمک به رشد شتابان استان از طریق توسعه زیرساخت های جاده ای است.

وی با اشاره به ساخت راه اصلی محور صعب العبور اسکل آباد - گوهرکوه - بزمان، تصریح کرد: این راه مناسبترین راه ارتباطی مناطق شرقی استان سیستان وبلوچستان از جمله محدوده خاش و سراوان به سمت بم و مرکز کشور است و با احداث آن مسافت تردد خاش بزمان حدود ۹۰ کیلومتر و همچنین فاصله بزمان - زاهدان به نسبت راههای اصلی موجود حدود ۲۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، گفت: اتمام هر چه سریعتر این محور علاوه بر کاهش تصادفات باعث رونق کشاورزی، بهبود اقتصاد مردم منطقه، ارتقای امنیت و اشتغالزایی خواهد شد.

اکبری افزود: طول کل این محور ۱۳۰ کیلومتر است که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان وبلوچستان واقع شده است و تاکنون عملیات ساخت ۱۹ کیلومتر این محور به اتمام رسیده و ۷ کیلومتر آن نیز درحال احداث است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای اجرای این پروژه مهم راهسازی ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و جهت اتمام آن نیز همچنان ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

کد خبر: ۲۰۸٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha