۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
هیچ مجوزی برای فروش مدارس خیرساز در طرح مولدسازی صادر نشده است
وزیر آموزش و پرورش:

هیچ مجوزی برای فروش مدارس خیرساز در طرح مولدسازی صادر نشده است

نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ اجازه‌ای برای فروش و قرار گرفتن مدارس در طرح مولدسازی صادر نشده است و اصلا چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود تا ملکی که وقف و یا هبه شده است به فروش گذاشته‌ شود.

به گزارش بازار، یوسف نوری در گردهمایی روسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌های کشور ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و و ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار کرد: حضرت عباس (ع) نمونه کاملی از یک خیر بودند که در سال ۶۱ هجری قمری با ازخودگذشتگی و ایثار تبدیل به الگویی گرانبها برای همگان شدند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در جایگاهی بسیار رفیع قرار دارند، گفت: وظیفه خودمان می‌دانیم که در جمع این عزیزان حضور یابیم و از محضر آن‌ها درس بگیریم. خیرین مدرسه‌ساز باید تکریم شوند و همواره جایگاه رفیعشان یادآوری شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمان آغاز دولت و مدیریت جدید مجموعه آموزش و پرورش بر تمرکز روی تکمیل پروژه‌های خیر ساز تاکید شده‌ است، عنوان کرد: نیاز است که این پروژه‌ها پیگیری شود تا در کمترین زمان ممکن تکمیل شود. متاسفانه برخی از پروژه‌ها از سال ۱۳۹۰ باقی مانده و تکمیل نشده که در اسرع وقت باید به آن‌ها رسیدگی کرد.

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی روسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌های کشور

نوری درباره شایعاتی مبنی بر قرارگرفتن مدارس خیرساز در طرح مولدسازی املاک دولت گفت: درباره املاکی که خیرین اقدام به ساخت آن کرده‌اند، هیچ اجازه‌ای مبنی بر فروش و قرار گرفتن در طرح مولدسازی صادر نشده است. اصلا چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود تا ملکی که وقف و یا هبه شده است به فروش گذاشته‌شود. همچنین صراحتا تاکید شده تایید تا ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مولدسازی بلافاصله به آموزش و پرورش بازگردد و در پروژه‌ها باقی مانده هزینه شود.

این عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با تاکید بر اینکه مجموعه وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید محکم پای کار ایستاده است، بیان کرد: همانطوری که درباره آموزش حضوری محکم پافشاری کردیم، در خصوص مولدسازی نیز به همان شکل عمل خواهیم کرد. در بحث آموزش حضوری جان دانش‌آموز بیش از هرچیز دیگری برای ما مهم است، اما اینکه نظام تعلیم و تربیت به صورت کلی تعطیل شود کار درستی نیست، باید پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شد و راهکار صحیح ارائه می‌دادند نه اینکه اقدام به تعطیلی کامل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حقوق معلمان نزدیک به ۷۰ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: درست است که با افزایش روبرو بوده‌ایم، اما بازهم کافی نیست، ان‌شالله به دنبال افزایش مجدد هستیم.

وی در ادامه خطاب به مدیرعامل‌ها و روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز گفت: امیدواریم شاهد ثبت جهانی مجمع خیرین مدزمرسه‌ساز کشور به عنوان یک میراث معنوی در شاخص‌های جهانی باشیم. همچنین امیدواریم سند و چشم‌اندازی طولانی مدت توسط مجمع تدوین شود تا راهی بزرگ در امر مدرسه‌سازی برای آینده ترسیم شود.

نوری در پایان با بیان اینکه باید معماری بومی دز مدارس خیرساز به‌کار گرفته شود، گفت: استفاده از سازه‌های بومی و سازه‌هایی که به محیط‌زیست آسیب نرساند از جمله اولویت‌های باید قرار گیرد، همچنین دیگر نباید اجازه داد پروژه‌ها طولانی شود.

کد خبر: ۲۰۸٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha