۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
۵ طرح تولیدی در آذربایجان غربی اجرایی می شود
با سرمایه گذاری خارجی ۳۶ میلیون دلار

۵ طرح تولیدی در آذربایجان غربی اجرایی می شود

ارومیه - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پنج واحد تولیدی با سرمایه گذاری خارجی ۳۶ میلیون دلار در استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی ظهر شنبه در جمع مدیران سازمان و در محل سالن جلسات سازمان صمت استان با اشاره به واحدهای فعال با سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: در حال حاضر ۱۲ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری کاملا خارجی و با حجم سرمایه گذاری ۳۸ میلیون دلار در حال فعالیت هستند و همچنین پنج واحد دیگر نیز با حجم سرمایه گذاری ۳۶ میلیون دلار در حال اجرا است.

وی با اشاره به برنامه هفتگانه استان در راستای جهش تولید گفت: صمت آذربایجان غربی، هفت برنامه در ۳۱ محور را در نظر گرفته تا با اجرایی شدن آن ها، به موفقیت هایی در زمینه حمایت و توسعه فعالیت های دانش بنیان، احیاء واحد های راکد، افزایش حداکثری ظرفیت تولید واحدهای تولیدی صنعتی و بهره برداری از ۹۴ واحد با پیشرفت بالای ۶۰ درصد دست یابد.

بابایی با تاکید بر توجه ویژه به صادرات محصولات تولید داخل گفت: واحدهایی در تولید موفق هستند که بتوانند سهم بازار خوبی در بازارهای خارجی کسب کرده و تولیدات خود را علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای خارجی نیز صادر کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، جهش صادرات را منجر به جهش تولید دانست و گفت: در سال جهش تولید، باید نسبت به یافتن بازارهای خارجی مطمئن و تولید کالاهای با کیفیت که توان رقابت در سطح بین المللی را داشت باشند، اقدام شود.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی از دو مزیت ویژه مواد معدنی و صنایع معدنی و همچنین مرزی بودن و دسترسی به بازارهای خارجی از مسیر کریدور شرق به غرب برخوردار است که از این طریق  می توان به اهداف رونق و جهش تولید رسید.

کد خبر: ۲۰٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha