۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کاهش قیمت لیتیوم به پایین ترین سطح سال| افزایش تولید و کاهش تقاضا دلیل اصلی ریزش است
تحلیل بازار فلزات؛

کاهش قیمت لیتیوم به پایین ترین سطح سال| افزایش تولید و کاهش تقاضا دلیل اصلی ریزش است

قیمت لیتیوم در بازارهای چین برای روز چهارشنبه نیز به ریزش خود ادامه داده و به پایین ترین رقم خود طی یک سال گذشته رسید.

به گزارش بازار، قیمت لیتیوم در بازارهای چین برای روز چهارشنبه نیز به ریزش خود ادامه داده و به پایینترین رقم خود طی یک سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، هر تن لیتیوم کربنات در بازار چین امروز با قیمت ۴۱۷۵۰۰ یوآن در هر تن معامله شد که بیش از ۳۰ درصد پایینتر از قیمت ثبت شده ۶۰۰ هزار یوآنی آن برای ماه نوامبر به حساب می آید.

گفته می شود افزایش تولید لیتیوم در کنار کاهش تقاضا در بازارهای چین به عنوان بزرگترین خریدار این فلز مهم صنعتی، منجر به ریزش شدید قیمت ها شده است. گفته می شود بازار تولید باتری های مصرفی و خودرو که لیتیوم ماده اصلی تشکیل دهنده آنها به حساب می آید، کشش تقاضای خود را از دست داده و از میزان تولید بیش از حجم مورد نیاز بازار است.

خبرگزاری بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که شرکت تسلا به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی در جهان، خط تولید خود در چین را تعطیل کرده که منجر به کاهش شدید تقاضا برای لیتیوم شده است.

در همین حال، ظرفیت افزوده شده به توان تولید داخلی چین شاهد افزایش ۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ماه دسامبر و ۳۲.۵ درصد در کل سال ۲۰۲۲ از جمله دلایل افزایش تولید بیش از تقاضای بازار برای باتری های لیتیومی شده است.

همچنین، استرالیا به عنوان بزرگترین تولید کننده لیتیوم در جهان پیش‌بینی کرده که تولید جهانی کربنات لیتیوم در سال ۲۰۲۳ به بالای ۹۱۵ هزار تن برسد که رشدی ۳۲ درصدی نسبت به برآورد سال ۲۰۲۲ دارد.

کد خبر: ۲۰۷٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha