۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
۶۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در صنعت فولاد محقق شد 
گزارش خبری بازار؛

۶۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در صنعت فولاد محقق شد 

اهواز- یک هزار و ۵۶۰ قطعه بومی سازی بخش فولاد در حالی رونمایی شد که این صنعت توانسته در سال‌های اخیر ۶۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در کشور داشته باشد. 

بازار، گروه استان‌ها؛ مراسم آیین رونمایی از یک هزار و ۵۶۰ قطعه بومی سازی شده گروه فولاد خوزستان که طی دو سال اخیر ساخته شده با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار شد. این مراسم در قالب سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی و دستگاه اندازه گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی که برای اولین بار در جهان توسط متخصصان خوزستانی ساخته شده در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار شد و مدیر عامل فولاد خوزستان، دبیر انجمن فولاد و عضو انجمن فولاد ایران و دیگر صاحبنظران در آن حضور داشتند.

مدیر عامل فولاد خوزستان در این مراسم با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت تولید ۳.۸ میلیون تن فولاد در سال را دارد که در کشور دومین تولید کننده از این حیث به شمار می رود، گفت: هدف ما این است که تا سال ۱۴۰۴ به‌وسیله طرح‌هایی که در فولاد شادگان انجام می شود به ظرفیت تولید شش تن برسیم ضمن اینکه زنجیره ارزش فولاد خوزستان از معدن تا محصول نهایی در دستور قرار دارد.

امین براهیمی با بیان اینکه طی این اقدامات ۳۷ میلیون یورو ارز صرفه جویی شده و همچنین ۳۵۴ شرکت دانش بنیان در (فخوز) شناسایی و به ۵۳ شرکت داخلی نیز سفارش داده شده است، تاکید کرد: در دهه های گذشته با بومی سازی توانستیم بیشتر از ۲۵ هزار قطعه و بیش از ۶۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته باشیم و با حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان توانمند داخلی یک هزار و ۵۲۷ سازنده داخلی در وندور لیست فولاد خوزستان قرار گرفته اند.

دبیر انجمن فولاد نیز در این مراسم گفت: در استان خوزستان شاهد هماهنگی و اتحاد فوق العاده شرکت های فولادی نسبت به سال‌های گذشته بوده ایم. این امر نتیجه توجه به مدیران جوان، تحصیلکرده جسور، پر انرژی و اجرای طرح بومی سازی بوده که در سطح کشور نیز صنایع فولادی پرچم دار این موارد است.

سید رسول خلیفه سلطانی با بیان اینکه یکی از فواید این امر نصف شدن ارز بری صنعت فولاد است، افزود: توسعه تکنولوژی‌های مرتبط هم به این‌ها اضافه می شود.

نادر سلیمانی عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نیز در این مراسم ضمن بیان اینکه اوایل انقلاب در صنعت فولاد بخشنامه ها مزاحم صنعت فولاد نبودند اما چالش‌های بسیار از جمله عدم توانایی در تامین برق و گاز ناشی از بی عرضگی بخشی از بدنه دولت است که با آن در دوران حاضر روبرو هستیم، گفت: حریم ها هم به طور مخصوص بر صنعت فولاد تاثیر داشته اما با بومی سازی توانستیم تحریم‌ها را خنثی کنیم.

کد خبر: ۲۰۷٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha